منوچهر رحمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از گلخانه های شهرستان مرند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش جمعیت دنیا و ارتقای سطح زندگی در جوامع بشری و به تبع آن نیاز بیشتر به محصولات کشاورزی، باید از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و به سمت روش های نوین حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به بحران کم آبی که موجب پدید آمدن چالش های جدی در بخش های مختلف کشاورزی شهرستان شده است، مهم ترین روش برای کشت، کشت های گلخانه ای و کشت در محیط کنترل شده می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی مرندخاطرنشان کرد: ارتقای بهره وری تولید در واحد سطح به‌ اندازه ۲۰ برابر کشت در فضای آزاد، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت و کاهش هزینه محصول تولیدی به دلیل کنترل دقیق آفات و بیماری‌ها با روش‌های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم و صرفه‌جویی در مصرف آب  و خاک، از مزایای استفاده از کشت‌های متراکم گلخانه‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های کوتاه مدت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی و تولید محصولات باغی در گلخانه‌ها متمرکز می باشد.

رحمانی اعلام کرد: در شهرستان مرند تا سال گذشته ۱۵ هکتار گلخانه وجود داشت که امسال با ۶ هکتار افزایش واحدهای گلخانه‌ای در سطح، به ۲۱ هکتار با میزان تولید ۴۲۳۷ تن با ۱۱۴ بهره بردار رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: وجود برخی بروکراسی‌های دست و پاگیر از جمله روند کند صدور مجوز به همراه تامین آب و مدیریت حق آبه، شرایط بانک ها و نوسان قیمت ها در بازار، موجب عدم اجرای سیاست‌های اتخاذ شده در این بخش شده است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند یادآوری کرد: جهاد کشاورزی آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای با اعطای کمک‌های فنی اعتباری و مشوق‌های صادراتی است.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.