رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این مسابقات با اشاره به اهمیت مناظره و گفتمان سازی در جامعه، دانشگاه را مکانی تاثیرگذار برای انجام چنین فعالیت هایی عنوان کرد و گفت: انتقاد پذیری و گفتمان سازی در چارچوب علم و ادب باید در جامعه نهادینه شود و در این میان دانشگاه می تواند در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کند.

فرزان قالیچی با اشاره به اهمیت برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره‌ی دانشجویی، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان سازی در دانشگاه‌ها و استقبال از کرسی‌های آزاد اندیشی، دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه پیشرو بوده و هر سال مسابقه مناظرات دانشجویان دانشگاه را به این منظور برگزار می‌‎کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان شرقی افزود: قطعا اگر ما بتوانیم گفتمان سازی را در بین دانشجویان نهادینه کنیم، گام بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف مهارتی دانشگاه برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ماهیت دانشگاه علمی – کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است، افزود: تحقق اهداف مهارتی دانشگاه‌ها وابسته به پارامترهای بسیار زیادی است، اکنون در شرایط تحریم، موضوع مهارتی یکی از نیازهای اصلی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل نیز کسب مهارت در بین اقشار مختلف برای رفع مشکلات جامعه، امری بسیار ضروری است.

قالیچی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که دانشجویان باید در دانشگاه انجام دهند، کارهای فوق برنامه است، معتقدم برگزاری مناظرات یکی از زمینه های هویت بخشی به دانشجویان است که در آن دانشجویان می‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته و مناظره کنند.

صابر حیدر قلی‌زاده، دبیر ستاد مسابقات مناظره‌ی دانشجویی نیز در این آیین، با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، گفتمان سازی مهارت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فضای نقد وگفت‌وگو در بین دانشجویان است.

وی با بیان این‌که مرحله‌ی استانی این مسابقات در سطح کشور در آبان ماه ۹۸ با حضور ۴۰۰ تیم از آموزش مراکز علمی _ کاربردی کشور برگزار شد، گفت: ۸۰ نفر شرکت کننده در مرحله‌ی کشوری در قالب ۱۶ تیم پنج نفره به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این مسابقات در واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، برگزار و فیلم‌ها برای شرکت در مسابقات فینال به دبیرخانه ارسال شد.

قلیزاده با بیان این‌که تیم‌های شرکت کننده در قالب مسابقات مختلف با یکدیگر به مناظره خواهند پرداخت، بیان کرد: طبق بازبینی و داوری از فیلم‌های رسیده، ۱۶ تیم از سراسر کشور به مرحله‌ی کشوری این مسابقات راه یافتند، داوران مطرح ملی و منطقه‌ای در این مسابقات حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: گزاره‌های این مسابقات حول اهداف مهارتی دانشگاه تدوین شده و با مستند سازی نکته نظرات و گفت‌وگوهای دانشجویان در حوزه‌ی اهداف مهارتی، نتایج مربوطه جهت تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه‌های مختلف دانشگاه به ستاد مرکزی ارسال خواهد شد.

دبیر ستاد مسابقات مناظره‌ی دانشجویی یادآور شد: همچنین در کنار برگزاری این مسابقات، برنامه‌های فرهنگی نیز به منظور شناسایی و معرفی تبریز میز برگزار می‌شود تا شرکت کنندگان از نقاط مختلف شهر بازدید کنند.
کنعانی، سرپرست هیئت داوران این مسابقه نیز ضمن تاکید بر توجه تیم ها به اصول ۲۸ گانه ی مندرج در آیین نامه ی مسابقات، گفت: تیم ها را به رعایت اخلاق در مناظره و احترام به تصمیم عادلانه ی داوران دعوت می‌کنیم، هیچ حقی از هیچ تیمی در جریان مسابقات ضایع نخواهد شد.

بر اساس این گزارش سومین دوره ی مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی آذربایجان شرقی و شهر تبریز، از تاریخ هفدهم آذرماه تا نوزدهم آذرماه در باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.

سومین مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه های علمی - کاربردی کشور در تبریز تا بیستم آذر ماه جاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.