غلامرضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش در راستای معرفی اکوسیستم و محیط زیست کوه سهند به مدت یکروز و با حضور اساتید و صاحب نظران محیط زیست از سراسر کشور، ۲۷ آذر ماه جاری به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری و دانشگاه مراغه اجرا می شود.

زارعی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ مقاله تخصصی و علمی در زمینه و محورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در روز همایش مقاله های منتخب ارایه خواهند شد.

وی گفت: آمایش و برنامه ریزی راهبردری توسعه سهند، محیط زیست و تنوع زیستی سهند و مشکلات و راهکارها و جایگاه سهند در برنامه های توسعه ملی و منطقه ای از جمله محورهای این همایش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه افزود: پتانسیل های گردشگری طبیعی سهند، فرصت ها و تهدیدها، تغییرات اقلیم و تاثیرات آن بر گونه های گیاهی و زیستی سهند، مخاطرات محیطی و انسانی سهند نیز از جمله محورهای این همایش ملی است.

زارعی اضافه کرد: توالی اکولوژیک سهند و تغییرات آن، ژئومورفولوژی سهند، زمین شناسی سهند، تحلیل وضعیت، سکونت و معیشت اجتماعات شهری، روستایی و عشایری در سهند با تاکید بر فرصت ها و چالش ها از دیگر محورهای این همایش خواهد بود.

کوه سهند با سه هزار و ۷۰۷ متر ارتفاع به دلیل انبوه گیاهان، چمن‌زارها، گلزارها و مراتع به عروس کوه‌های ایران مشهور است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.