علی نیک نفس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای سیاست های دولت، مهاجرت معکوس در ۳ روستای بخش مرکزی مرند شروع شده و طرح توسعه این روستاها نیز در دست بازنگری است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، همه زیرساخت های لازم برای زندگی در روستاها ایجاد شده است گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز اعتبار دهیاری ها، حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.
بخشدار مرکزی مرند اعلام کرد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان، با کمک دهیاری و اعضای شورای اسلامی و تمامی ارگان ها و دستگاه های خدمات رسان در روستاهای شهرستان هزینه شده است.
وی اظهار داشت: همچنین در جهت افزایش اشتغال در روستاها، ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی در روستاها آغاز شده و روستاییان به سمت راه اندازی کارگاه های کوچک رفته اند.
نیک نفس با اشاره به اشتغال حدود ۴ هزار نفر در صنعت مبل سازی در مرند گفت: جهت ساماندهی فعالان در این حوزه، کار تبدیل آن به لکه صنعتی در شهرستان در حال انجام است.
وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال در حوزه خدمات روستایی بخش مرکزی مرند خاطرنشان کرد: طرح گازرسانی به ۵ روستا توسط شرکت گاز در حال اجرا است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سال آینده روستای بدون گاز در مرند نخواهیم داشت.
بخشدار مرکزی مرند همچنین از تامین آب شرب تعدادی از روستاها و نصب آب شیرین کن در آنها خبر داد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی نیز ۲۵ میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است.
نیک نفس افزود: همچنین آسفالت، زیرسازی و جدول گذاری ۲۵ روستای بخش مرکزی با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در این مدت انجام شده است.

بخش مرکزی شهرستان مرند دارای ۷ دهستان و ۴ نقطه شهری به نام­ های مرند، زنوز، کشکسرای و بناب جدید است این بخش دارای ۱۰۴ آبادی دارای سکنه است که از این تعداد ۲۰ آبادی کمتر از ۲۰ خانوار و ۸۴ آبادی بالای ۲۰ خانوار هستند.

۳۰۷۷/۹۹۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.