به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با تاکید بر بازنگری بر سهم صنایع کوچک و متوسط در صادرات غیرنفتی استان، افزود: برجسته شدن و ارتقای میزان صادرات واحدهای تولیدی و تجاری کوچک و متوسط استان در این زمینه ضروری است.

وی اظهار داشت: رفع موانع صادراتی تنها بر عهده وزارت صنعت و معدن نیست و مجموعه ای از سازمان ها و نهادهای حاکمیتی به همراه بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی باید در تدوین سند رشد صادراتی استان فعال شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اغلب کالاهای صادراتی استان با اتکا به توان فنی و دانش بخش خصوصی به خارج صادر می شود، گفت: تدوین سند رشد صادراتی موجب شناخت دقیق خلاءها و گلوگاه های صادراتی توسط کارشناسان مربوط می شود.

جهانگیری، با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید سنجش و ارزیابی اثربخشی و کارایی این سند را برعهده بگیرد، ادامه داد: آنچه که میزان واردات کالا به کشور را مهم می کند این است که این کالاها تا چه اندازه و با چه کیفیت و ترکیبی برای داخلی سازی و بستر سازی برای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز ، موثر بوده است.

آذربایجان شرقی در ۵ ماه امسال ۱.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کل گمرکات کشور داشته که این میزان با رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود. 

۸۰۲۳/۳۰۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.