به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان عجب‌شیر  گفت: همیاری و همکاری مسئولان در رفع مشکلات طرح های خیرساز موجب توسعه کتابخانه ها و ترویج بیش از پیش فرهنگ مطالعه در جامعه می شود.

وی افزود: متاسفانه انجمن خیرین کتابخانه ساز در عجب شیر فعال نبوده در حالیکه خیران در این شهرستان در حوزه های دیگر از جمله مدرسه سازی بسیار فعال تر هستند.

خدایی ادامه داد: امیدواریم با تلاش های مسوولان شهرستان و شناسایی و معرفی خیرین شهرستانی بتوانیم از ظرفیت آنها در حوزه کتابخانه سازی و تجهیز و تامین امکانات بهتر استفاده کنیم.

وی گفت: بر اساس قانون، یکی از منابع مالی تعریف شده برای اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور نیم درصد درآمد شهرداری است که در صورت واریز به موقع، اداره کتابخانه ها راحت خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه‌ شهرداری ها به این وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند گفت: احداث کتابخانه های جدید از سوی دولت تقریبا امکانپذیر نیست و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین در این زمینه ضروری است.

وی همچنین با بیان اینکه کتابخانه فعلی عجب‌شیر فرسوده است گفت: در صورت جلب مشارکت خیرین در امر کتابخانه سازی، زمینه نوسازی این کتابخانه نیز فراهم می شود.

۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.