به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی‌اصل  روز یکشنبه در نشست هماهنگی ایجاد شهرک شیلات در مراغه افزود: در مرحله اول، ۷ پرونده برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این شهرک تشکیل شده و در صورت اخذ مجوز تخصیص آب از سوی امور آب آذربایجان‌شرقی، مراحل ساخت و ساز استخرهای پرورش ماهی آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین در مرحله دوم ثبت نام، ۱۳ پرونده تشکیل شده که تاکنون پنج طرح از سوی کارگروه ویژه کشاورزی بلامانع تشخیص داده شده و در حال اخذ استعلام های لازم هستیم.
کریمی‌اصل افزود: همچنین ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری نیز در مرحله سوم از متقاضیان دریافت شده که این پرونده‌ها در حال بررسی و انجام مراحل لازم برای اخذ مجوزهای لازم قرار دارد.
وی اضافه کرد: شهرک شیلات مراغه با ۵۰۰ هکتار اراضی، زمینه مساعدی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه پرورش ماهی و آبزیان و اشتغال زایی در منطقه خواهد بود.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در شهرک شیلات گفت: ارائه مجوزهای لازم به ویژه تخصیص آب می تواند زمینه تسریع و تسهیل در روند اجرای طرح های سرمایه‌گذاری شود.
نقی مسکینی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های رونق تولید و اشتغال زایی، از طرح های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به ویژه شیلات حمایت می کند.
وی اضافه کرد: در ساخت و احداث مجتمع های پرورش ماهی و آبزیان در شهرک شیلات از آب های سطحی و زهکش های کشاورزی استفاده شده و خروجی آب این واحدهای تولیدی پس از تصفیه وارد رودخانه و چرخه طبیعت شده و هیچ هدر رفت منابع آبی نخواهد داشت.

 در شهرک شیلات مراغه که در هفته دولت کلنگ زنی شد ایجاد ۶۰ مزرعه پرورش ماهی پیش بینی شده و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

سالانه پنج هزار و ۸۰۰ تن ماهی در مجتمع های آبزی پروری آذربایجان شرقی تولید می شود که سهم مراغه در حال حاضر حدود ۷۵۰ تن در سال است و این رقم با بهره برداری از شهرک شیلات تا 2 هزار تن افزایش می‌یابد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.