به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت عصر شنبه در دیدار با امام جمعه تبریز افزود: در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر بحث استانداردسازی و مدیریت کیفیت به صورت ویژه تاکید شده و مسوولیت سازمان ملی استاندارد سنگین‌تر شده است.
وی از جمله خدمات استانداردسازی در حوزه خدمات را شامل شهر بازی‌ها، آسانسورها، تله کابین‌ها، تله سیژها، پمپ‌های گاز و موارد مختلف دیگر اعلام و اظهار کرد: محصولات غذایی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از فعالیت های سازمان ملی استاندارد در این حوزه معطوف شده است.
پیروزبخت با اشاره به تدوین استانداردهای لازم برای غذای حلال در کشور یادآوری کرد: در قانون جدید بحث غذای حلال به سازمان ملی استاندارد سپرده شده و اقدامات بسیار جدی در این زمینه شروع شده است.
پیروزبخت، ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و گسترش استاندارد به تمام محصولات است، ادامه داد: اقدامات انجام شده کافی نبوده و باید تا زمانی که تمام کالاهای تولیدی کشور استاندارد شود اقدامات با گستره بیشتری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم استاندارد در تمامی زوایای زندگی مردم، استانداردسازی کالا و خدمات را جهاد اقتصادی دانست.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه وظیفه سازمان استاندارد با جان و سلامتی مردم در ارتباط است و نقشی تاثیرگذار در جامعه دارد، ادامه داد: تولید کالای نامرغوب و غیراستاندارد شاید سود مقطعی برای تولیدکننده داشته باشد اما به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از کالای باکیفیت ایرانی باید جزو اولویت‌ها باشد، گفت: رعایت استاندارد در تولید به توسعه و رونق اقتصادی منجر می‌شود و اگر تولید کننده بتواند در تولید کالای خود استانداردها را رعایت کند تقاضا برای آن کالا بیشتر و در نتیجه عرضه کالا هم بیشتر می شود.
۳۰۷۷/۸۰۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.