به گزارش ایرنا، حبیب ذوالفقاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان بازوان اصلی مدیران بحران در کشور، پرچمدار و صحنه گردان اصلی عملیات امداد و نجات هستند.
وی تاکید کرد: خبرنگاران در راستای ایجاد آرامش روانی در هنگام بروز حوادث عمل کرده و سعی کنند اخبار مربوط به آن را از منابع موثق دریافت کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ویژه مرند ضمن اشاره به اجرای طرح سیل مهربانی در شهرستان اعلام کرد: هلال احمر مرند در قالب این طرح، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک های مردمی نقدی و غیرنقدی جمع کرده و تحویل سیل زدگان داد.
وی همچنین از راه اندازی تیم تخصصی واکنش سریع در شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا، نفرات مورد نظر به دوره آموزشی اعزام شدند که در صورت اخذ مجوز از مرکز، آن را راه اندازی خواهیم کرد.
ذوالفقاری ابراز داشت: در طول سال همچنین تعدادی از افراد نیازمند را جهت استفاده رایگان از خدمات درمانی و دارویی، به پزشکان و داروخانه ها معرفی می کنیم.
وی در ادامه به تهیه تجهیزات امداد و نجات کوهستان توسط خیرین اشاره کرد و افزود: هلال احمر آماده دریافت کمک های مردمی و خیرین در حوزه تجهیزات جاده ای، کوهستانی و سیل است.
سرپرست جمعیت هلال احمر مرند ضمن اشاره به اجرای مرحله سوم طرح خادم خاطرنشان کرد: ما این طرح را با عنوان خانواده آماده مخاطرات بصورت خانه به خانه و برای 5 هزار خانوار اجرا کردیم اما امسال این طرح به شکل تجمعی در سطح شهرستان اجرا می شود.
وی در مورد اقلام امدادی موجود در شهرستان نیز گفت: هم اکنون 18 قلم کالای امدادی را برای 2 درصد جمعیت آسیب پذیر شهرستان که طبق استاندارد جهانی است در انبار هلال احمر مرند تامین و دپو کردیم.
ذوالفقاری در ادامه ایجاد سه پایگاه امدادی در سه راهی زنوز، کشکسرای و کوهستان میشو  را ضروری دانست و اظهار داشت: ایجاد پد هلیکوپتر نیز از نیازهای شهرستان است که امیدواریم بزودی این امر نیز تحقق یابد.

9916/3071

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.