به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر انتشار آگهیفروش یک پهله «سار گپه» در فضای مجازی، ماموران یگان حفاظت به محل مراجعه و متخلفان را در حال معامله این پرنده حفاظت شده دستگیر کردند. 

 حسین فایق افزود: متخلف فروش غیرمجاز این پرنده کمیاب با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با هشدار به متخلفان محیط زیست گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با متخلفان بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

«سارگَپه»، نوعی پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد. 

سارگپه از راستهٔ شاهین‌سانان و خانواده قوشیان است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.

شکارچی متخلف در جلفا دستگیر شد 

در همین حال رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا نیز در جمع خبرنگاران از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز توسط محیط باانان این شهرستان خبر داد که  در پارک ملی کنتال یک راس کل وحشی را شکار کرده بود. 

جواد اصلانی افزود: این شکارچی متخلف در گشت و کنترل شبانه‌ی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا دستگیر شد. 

وی اظهار کرد: متخلف برای سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد. 

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا افزود: اهالی منطقه در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید غیر مجاز،تخریب، مراتب را به این اداره یا پاسگاه‌های محیط بانی منطقه اطلاع دهند.

۳۰۹۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.