رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: توجه به آموزش های مهارتی به ویژه در خصوص رونق اقتصادی ضروری است چرا که بسیاری از مشکلات جامعه به علت نبود آموزش های مهارتی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزان قالیچی در جلسه گردهمایی روسای واحد‌های دانشگاه جامع علمی و کاردبری آذربایجان شرقی و مسئولان آموزشی منطقه سه کشور، اظهار کرد: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی،مستلزم توجه به پرسنل آموزشی واحد‌های استانی بوده و افزایش پرسنل باید در هر دو حوزه نظارت و آموزش باشد.
وی افزود: بیش از 80 درصد مسائل مطرح شده در جلسات منطقه سه نیز مربوط به حوزه آموزش و کیفیت بخشی به آن است.
دبیر منطقه 3 دانشگاه با اشاره به جایگاه والای شغل مدرسان گفت: معلمی شغل شریفی بوده چرا که با تعلیم و یاد دادن همراه است؛ در دانشگاه های جامع علمی کاربردی نیز در خصوص امور مدرسان بر خلاف سال های گذشته، فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است.
قالیچی افزود: به علت ویژگی های بسیار خوب و منحصر به فردی که اساس نامه دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور با سایر دانشگاه ها دارد، حتی در نظری ترین درس ها نیز واحد‌های مهارتی گنجانده شده است.
وی با بیان این‌که باید مدرسان خود را به صورت مهارتی تربیت کنیم، اظهار کرد: جذب مدرس در این مراکز به طور سالیانه از طریق فراخوان انجام شده و آمادگی های لازم به آنان آموزش داده می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر دوران طلایی خود را می گذراند، گفت: همه‌ی پیشرفت های کشور در تمامی زمینه ها به تدبیر مقام معظم رهبری بوده و در این خصوص نیز ایشان همواره به مهارتی بودن آموزش ها تاکید دارند.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: بازدید دانش آموزان مدارس از مراکز علمی کاربردی استان، اجرا و پخش برنامه هایی در صدا و سیما، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی متمرکز، رصد ثبت نام پذیرفته شدگان این مراکز و همچنین رصد انتخاب واحد دانشجویان، بازدید از امتحانات پایان سال مراکز آموزشی و رصد ثبت نمرات توسط این مراکز از جمله اقدامات اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان است.
رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در منطقه سه نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد مسئولیت در میان نسلی که باید مسئولیت علمی و پژوهشی کشور را به دوش بکشد، نیازمند یک نظام فکری بوده و بیانیه گام دوم انقلاب این ظرفیت را دارد که محور این موضوع واقع شود؛ همچنین دانشگاه باید نسبت خود را با این بیانیه روشن کند.
حجت الاسلام سعید علیزاده افزود: مقام معظم رهبری در عرصه علوم معتقدند که علوم انسانی باید متحول شده و به طور مجدد مبتنی بر مبانی دینی در سطح گزاره ها و نیز در سطح مبانی تولید شود.
وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص علوم پایه، بیان کرد: علوم طبیعی و پایه را باید بهینه سازی و بومی سازی کرده و هر کدام نسبت به نیاز خود تولید شوند.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: سامانه اینترنتی هم آوا نسبت به گذشته بهتر شده و مشکلات آن در طول دو سال حل شده است اما باید نسبت به حل برخی مشکلات موجود آن به طور مجدد اقدام کرد.
میر نریمان یوزباشی افزود: همچنین باید تمام پرونده های فیزیکی از شکل خود در آمده و به این سامانه اینترنتی منتقل شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مشکلات مراکز ما طولانی بودن مراحل تاسیس مراکز جدید بوده که مربوط به مکاتبات متعدد است.
داریوش لطیفی در خصوص ظرفیت های کشاورزی اردبیل، گفت: مراکز آموزشی ما باید دغدغه مند حوزه کشاورزی باشند چرا که استان ما دارای ظرفیت های بالایی در این حوزه بوده و با تغییر نیاز و بازار کار می توان خوشه های شغلی را در این خصوص اعمال کرد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور که در تمام حوزه ها فعالیت می کنند و همچنین با توجه به تعداد فارغ التحصیلان رشته تجربی، این مراکز می توانند تا حدودی به حوزه طب، پزشکی و سلامت نیز وارد شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای برنامه ریزی درسی در خصوص یک رشته، باید داده های مربوط به آن را در کل جهان بررسی کرده که این موضوع حمایت های معنوی و مادی ویژه ای را می طلبد.
حسن طغرانگار افزود: در استان ما در طی حدود هفت ماه  توانسته ایم نیازمندی هایی را در سطح استان کشف و آن‌ها را حل کنیم.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: بیشتر پرونده های شورا‌ها مربوط به موضوع سنواتی بوده و علت آن کاهش تعداد سنوات از پنج نیم سال به چهار نیم سال است.
جواد صدقی افزود: برای حل این مشکل می توان آیین نامه قبلی را اجرا کرد؛ همچنین در کمیسیون های این مراکز پزشکان متعهدی وجود دارند که پرونده ها را بررسی کرده و بر اساس نظر آنان در این خصوص تصمیم گیری می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.