معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کارگاه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در تبریز برگزار شد.
وحید حسین‌زاده اظهار داشت: کارگاه های چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان با شرکت ۴۷ نفر از مربیان سازمان های متولی این حوزه به مدت ۲ روز ۳۰ و ۳۱ تیرماه در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
وی، افزود: در این دوره برای مربیان گواهینامه شرکت در دوره ارایه شد و این افراد می توانند در مجموعه خود باشگاه جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان را راه اندازی و اقدام به تربیت مربی کنند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، یادآوری کرد: در این کارگاه های آموزشی ۲ نفر از نویسندگان و اساتید حوزه کتاب های کودک و نوجوان آموزش های لازم را به مربیان شرکت کننده در این کارگاه ها ارایه کردند.
حسین زاده، افزود: این کارگاه ها در قالب چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کنار سایر فعالیت های ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب و جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی برای افزایش سرانه مطالعه برگزار می شود.
گفتنی است برگزاری «جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» با مشارکت سازمان‌های متولی از جمله اقدامات نیک در مسیر پرفراز و نشیب افزایش سرانه مطالعه در جامعه است.
در این راستا هر سال ستادی در استان ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری سازمان ها و نهادهای دخیل در حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه در بخش کودک و نوجوانان از جمله آموزش و پرورش، شهرداری، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی برای برگزاری کارگاه های جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.