فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از آماده‌باش پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برای اعزام زائران آذربایجان شرقی و اردبیل به حج تمتع خبر داد و گفت: نگاه پلیس به زائران، نگاه صیانتی است، پلیس فرودگاه نهایت تلاش خود را به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن حج به کار خواهد گرفت. 
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی سرهنگ الهوری خضرلو در نشست خبری با اشاره به آغاز اعزام زائران و انجام پروازهای حج تمتع از تبریز به مدینه، گفت: فرآیند اعزام زائران از فرودگاه تبریز از سوم تا نهم مرداد ماه انجام می‌شود. 
 وی با بیان این‌که مجموع زائران حج اعزامی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز چهار هزار و ۷۰۳ نفر بوده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است، گفت: از این تعداد ۷۵۰ نفر از استان اردبیل و سه هزار و 998 نفر از آذربایجان‌شرقی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز عازم حج تمتع می‌شوند، از این تعداد دو هزار و ۱۱۴ نفر مرد و دو هزار و 22۱ نفر زن را تشکیل می‌دهد، امسال نسبت به سال گذشته، ۳۰۸ نفر زائر زن افزایش یافته است. 
 فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که حمل 10 قلم دارو در عربستان ممنوع است، گفت: آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌، آمپول مرفین ۱۰ میلی، قرص متادون۵ و ۲۰ میلی، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی، آمپول ترامادول ۵۰ میلی، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین از جمله داروهای ممنوعه بوده و درصورت کشف این داروها، پرونده قضایی تشکیل شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌شود. 
 وی با بیان این‌که طی هفت سال گذشته در رابطه با مواد مخدر تاکنون زائری توسط پلیس عربستان دستگیر نشده است، گفت: حمل هرگونه مواد مخدر از سوی زائران، وی را از سفر به حج تمتع باز می‌دارد. 
سرهنگ خضرلو بیان کرد: همراه داشتن هرگونه مواد خوراکی از جمله شربت شیرین‌بیان و خاکشیر که شبیه مواد مخدر است، در سفر حج تمتع ممنوع است. 
وی در خصوص میزان پولی که زائران می‌توانند به همراه داشته باشند، گفت: پنج میلیون تومان پول ایران و پنج هزار یورو از جمله مبالغی است که زائران می توانند با خود حمل کنند.     فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی ادامه داد: زائران می‌توانند طلا به مقدار ۱۵۰ گرم، زعفران به مقدار۱۵۰ گرم و ظروف نقره به مقدار سه کیلوگرم با خود حمل کنند، البته حمل فرش و صنایع دستی در سفر حج تمتع اکیداً ممنوع است. 
وی در ادامه به حمل اشیای ممنوع در سفر حج تمتع نیز اشاره کرد و گفت: زائران از حمل هرگونه وسایل تیز و برنده، انواع اسپری‌ها، انواع مواد اسیدی از قبیل ترشیجات و آبلیمو و غیره به داخل هواپیما خودداری کنند. 
سرهنگ خضرلو، گفت: اولین کاروان زائران استان ۱۴ شهریور ماه و آخرین کاروان نیز هفدهم شهریور ماه سال جاری وارد استان می‌شوند. 
وی با بیان این‌که سال گذشته حدود چهار هزار و ۲۸۶ نفر به سفر حج تمتع اعزام شدند، گفت: سال گذشته ۸۹۳ نفر از استان اردبیل و سه هزار و ۳۹۹ نفر زائر از آذربایجان‌شرقی به سفر حج تمتع اعزام شدند. 
فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که طی دو سال گذشته در کشور هیچ گونه معتاد زائر دستگیر نشده است، گفت: در صورت کشف هر گونه مواد مخدر، ابتدا ویزای مسافران به مدت پنج سال باطل شده و در صورت کشف برای بار دوم، فرد حمل کننده به مدت ۱۵ سال از مسافرت‌های خارج از کشور منع می‌شود. 
وی در ادامه از راه اندازی میز خدمت در فرودگاه تبریز جهت رسیدگی به مشکلات زائران خبر داد و گفت: اگر زائران در حین سفر به حج تمتع با هر مشکلی مواجه شوند، می‌توانند از طریق راهنمایی‌های پلیس در میز خدمت استفاده کنند، تمامی اطلاعات مربوط به حج در سایت فرودگاه تبریز در صفحه‌ی ویژه حج ثبت شده است. 
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که از ابتدای سال 98،  32 کیلوگرم و816 گرم انواع مواد مخدرمواد توسط پلیس فرودگاه کشف و ضبط شده است، گفت: هروئین، تریاک، حشیش، شیره‌ی تریاک از جمله مواد مخدر کشف شده در فرودگاه بوده که تریاک بیشترین موادمخدر در بین کشفیات بوده است. 
 فرمانده پلیس فرودگاه‌های آذربایجان شرقی افزود: در این رابطه ۵۷ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند که ۴۸ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند. 
 وی ادامه داد: طی سال جاری پلیس فرودگاه موفق به کشف هفت کیلوگرم شمش طلای ۲۴ عیاری از بار مسافری که مقصدش کشور ترکیه بود، شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.