استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: صنایع دستی، دومین عامل رشد و شکوفایی تولید ناخالص ملی به شمار می‌آید.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، اظهار کرد: آذربایجان پیوندی ناگسستنی با هنر، خلاقیت و نوآوری داشته و عنوان شهر اولین‌ها برای تبریز گواهی بر این ادعا است.
وی افزود: مستندات تاریخی و بیانات گردشگران نشانگر آفرینش‌های هنری در بین مردم آذربایجان در طول تاریخ است. تبریز نیز مرکز تجارت بین‌الملل و نقطه ثقل جاده ابریشم است.
وی تاکید کرد: تبریز از سوی مرکز توسعه صادرات ایران به عنوان پایتخت فرش دستباف تعیین شده است و صنعتی مثل صنعت چرم و راحتی و دوام کفش تبریز، مشتریان زیادی را روانه بازار تبریز می‌کند.
 پورمحمدی اظهار کرد: با سیری در بازار تبریز می‌تو‌ان با نقش جادویی صنایع دستی آشنا شد. تبریز پایتخت فرش دستباف جهان اسلام بوده و سردرود نیز به عنوان پایتخت تابلو فرش در سال ۹۳ به عنوان جغرافیای ملی تابلو فرش تعیین شد و در سال ۹۵ به ثبت جهانی رسید.
وی در ادامه با اشاره به محور اصلی این جشنواره مبنی بر نقش زنان در توسعه صنایع دستی گفت: حدود ۸۰ درصد قالیبافان ایران را زنان تشکیل می‌دهند و ما جامع‌ترین و کامل‌ترین نگرش را نسبت به اشتغال و شخصیت زنان داریم.
 وی در پایان بر ضرورت سوق دادن بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت توسعه صنایع دستی تاکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.