به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به 18 اردیبهشت سالروز خروج یک طرفه ترامپ از برجام، افزود: توافق برجام یا باید برد - برد باشد یا باخت - باخت.
وی اظهار داشت: ما ضمن حمایت قاطع از بیانیه خوب و بجای شورای عالی امنیت ملی از کشورهای باقی مانده در این توافق به ویژه کشورهای اروپایی می خواهیم از فرصت 60 روزه استفاده کرده و به تعهدات خود در این توافق عمل کنند.
خطیب جمعه تبریز یادآوری کرد: تاکنون جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در این توافق عمل کرده و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی گواهی بر آن است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی و نامه رئیس جمهوری به سران کشورهای روسیه، انگلیس، چین و فرانسه مبنی بر توقف اجرای برخی تعهدات جمهوری اسلامی در برجام، ادامه داد: این کار اقدام مقابله به مثل در برابر خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن کشورهای اروپایی به تعهداتشان است.
وی با تاکید بر اینکه استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران تعهد در برابر تعهد و اقدام در برابر اقدام است، یادآوری کرد: هر زمان که کشورهای اروپایی به تعهدات خود و به خواسته‌ های جمهوری اسلامی در خصوص تحریم نفتی و بانکی عمل کنند ما اجرای تعهدات متوقف شده را از سر می‌ گیریم.
امام جمعه تبریز گفت: ترامپ با خروج از برجام می خواهد ایران را وادار به خروج از این توافق کند و بلافاصله پرونده را به شورای امنیت ببرد و با این کار بار را از دوش آمریکا برداشته و فشار را بر ایران افزایش دهد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: هنر جمهوری اسلامی ایران در این بود که در این دام نیفتاد و در زمین آمریکا بازی نکرد.
وی گفت: اروپایی ها اگر چه در زمینه زبانی مواضع خوبی در برابر آمریکا گرفتند ولی در عمل به ویژه در بخش اقتصادی ناتوان ظاهر شدند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از سال 94 تا کنون آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی بارها و بارها اعلام کرده که ایران به تعهداتش عمل کرده ولی کشورهای اروپایی اقدامات متقابل خوب و در شان دولت و ملت ایران انجام نداده اند.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود، ادامه داد: اگر کشورهای طرف برجام اقدام شورای عالی امنیت ملی را بهانه ای برای ارسال پرونده ایران به شورای امنیت قرار دهند به طور قطع با اقدام فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.
وی با اشاره به تجاوز 2 روزه هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی محور مقاومت، گفت: این تجاوزهای وحشیانه به زیر ساخت ‌ها و مناطق مسکونی چند شهر فلسطین خسارت وارد کرد و موجب شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان شد.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: گروه های مقاومت نیز در مقابل این تجاوزها مناطق صهیونیست نشین را با صدها موشک مورد حمله قرار دادند و رعب و وحشت در مردم آن‌ ها ایجاد کرده و چند نفر را نیز به هلاکت رساندند.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه احتمال تکرار تجاوزهای رژیم صهیونیستی وجود دارد، افزود: مردم غیرتمند ایران اسلامی و تبریز با حضور با شکوه در نماز جمعه ضمن محکوم کردن حملات متجاوزان این رژیم کودک ‌کش را محکوم کرده و از تمام نهادهای بین المللی حقوق بشری می خواهند این رژیم را به عنوان متجاوز جنگی معرفی کنند.
وی به گروه های مقاومت نیز توصیه کرد در این مسیر که راهی جز مقاومت وجود ندارد، ایستادگی کنند.
خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به حادثه وقوع آتش‌ سوزی در بازار «ایکی قاپیلار» تبریز و اقدام بی‌ محابای آتش نشانان در خاموش کردن آن، گفت: همدلی و حضور یگان‌های امدادی، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، سپاه پاسداران، بسیج و ارتش، ستاد بحران و تمامی دستگاه‌های اجرایی موجب شد تا این آتش‌ سوزی در مدت 5 ساعت خاموش شود.
حجت الاسلام آل هاشم، خواستار انجام پیش‌ بینی ‌های لازم برای مهار آتش با سرعت زیاد در بروز چنین حوادثی شد و افزود: شورای اسلامی و شهرداری تبریز باید برای به روز کردن امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی تلاش کنند.
وی خواستار تهیه پله های با ارتفاع بلند، انجام بازدیدهای نظارتی و ارایه تذکرات لازم به مغازه داران برای رفع عیب ها، اقدام سریع بیمه برای رفع مشکلات بیمه ای مغازه داران خسارت دیده، ایجاد زیرساخت های کنترل و نظارت بر بازار، تعیین نگهبان از سوی مغازه داران برای تیمچه ها و بازسازی مغازه ها از سوی شهرداری، میراث فرهنگی و سایر سازمان ها شد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین خواستار تعیین مکانی برای داد و ستد مغازه داران و معافیت آن ها از پرداخت مالیات برای مدتی برای جبران خسارت آن ها شد.
3077/8023
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.