ایرج ثقفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان با اشاره به اهمیت موضوع گفت: واحدهای تولید کننده و مصرف کننده و قانونگذار باید به یک فهم مشترک برسند که پیشگیری از آنفولانزای پرندگان امری حیاتی و مهم است.
فرماندار سراب تاکید کرد: مردم باید حساسیت‌های لازم را نسبت به مواد مصرفی خود داشته و این امر مستلزم آگاهی و فرهنگ سازی است.
وی از بخشداران و دهیاران خواست به صورت مرتب و جدی واحد های مرغداری را تحت کنترل قرار دهند و با اداره دامپزشکی شهرستان نهایت همکاری را نمایند.
فرماندار سراب مراکز بهداشتی ،درمانی و جهاد کشاورزی را موظف به تشکیل کار گروه آموزشی ، جهت آگاه سازی روستاییان کرد و گفت: لازم است واحدهای مرغداری سنتی شناسایی شده و با حمایت های لازم به سمت صنعتی شدن بروند.
ثقفی همچنین خواستار بررسی و حل مشکلات هفته بازار بهرمان شد و گفت: عرضه و کشتار طیور به صورت غیر بهداشتی در این بازار، موجب شیوع بیماری های دام و طیور می‌ شود و لازم است اکیپ هایی متشکل از کارشناسان اداره دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نظارت تلفیقی را برای پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری های پرندگان انجام دهند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.