زاهد محمودی روز یکشنبه در همایش شوراهای روستایی شهرستان اهر
در عین حال گفت: شاید در طول سال‌های گذشته برخی از اعضای شوراها مرتکب تخلفاتی شده اند، ولی نباید حساب کسانی که دست به تخلف زده‌اند را به حساب تمامی شوراها بگذاریم .
وی بابیان اینکه دو دهه از زمان تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا سپری می‌شود، تاکید کرد: در دهه سوم فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، می‌بایست عملکرد این نهاد مردمی مورد ارزیابی قرار گیرد و مشخص شود که تا چه حدی موفق بوده‌اند.
وی با بیان اینکه این ارزیابی‌ها باید توسط مردم صورت ‌گیرد، افزود: مطالبه عموم مردم از شوراهاست که در دهه سوم تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، برنامه مدوّن با نگاه به آینده داشته باشند.
فرماندار اهر با تاکید بر اینکه شوراها از فکر و ایده‌های مردم برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده کنند، بیان کرد: تا به حال هیچ کسی از مشورت گرفتن آسیب ندیده است و فکر و خرد جمعی کارگشا در تمامی حوزه‌هاست.
محمودی، پایبندی به قوانین و مقررات از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا را از دیگر نکات قابل توجه برشمرد و گفت: اگر شوراها می‌خواهند در آینده با مشکل روبرو نشوند ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.
بخشدار مرکزی اهر هم با اشاره به اینکه شوراها نمونه‌ای از مردم‌سالاری و دموکراسی در جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب همواره شورا و مشورت مورد تاکید بوده به طوری که امام خمینی(ره) در زمان تبعید دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند.
تورج اسمعیل زاده تاکید کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات روستاها، ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی روستایی است و شوراها می‌بایست برای توسعه و آبادانی منطقه بر جلب مشارکت‌های مردمی اهتمام داشته باشند زیراکه اصلی‌ترین عامل توسعه هر منطقه مشروط به مشارکت مردم آن است.
وی با بیان اینکه در هر منطقه‌ای که مردم در طرح‌ها مشارکت داشته‌اند نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه آن مناطق در مسیر رشد و توسعه نیز قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه‌های روستایی و عشایری و محدودیت منابع مالی دولت، لازم است تا در تمامی بخش‌ها از ‌جمله عمرانی، خدماتی، بهشداتی و درمانی هزینه کنیم ولی محدودیت‌ های منابع مالی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.
بخشدار بخش مرکزی اهر؛ جلب مشارکت‌های مردمی، شناسایی موقعیت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای را از دیگر وظایف شوراهای اسلامی روستاها ذکر کرد و گفت : شهرستان اهر در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و صنایع ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با همت و تلاش بایستی آنها بالفعل کنیم و لازم است تا زمینه سرمایه‌گذاری را در این بخش‌ها فراهم کنیم.
7225/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.