به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و خبرنگاران مراغه افزود: امروز تمام قوای دشمن متحد شده اند تا خدمات نظام و عملکرد دولتمردان را ضعیف جلوه دهند و نقش خبرنگاران برای بیان دستاوردهای نظام و ایجاد نشاط ، امید و پویایی در جامعه بر کسی پوشیده نیست.
وی گفت: نقد غیرمنصفانه باعث ایجاد شکاف و بی اعتمادی میان گروه‌های مرجع، ملت، دولت و کاهش سرمایه های اجتماعی جامعه می شود.
وی به فعالیت ستاد بحران شهرستان در ماه های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریت بحران شهرستان از اسفندماه سال گذشته تا به امروز به حالت آماده باش بوده و فعالیت و همکاری مدیران و نیروهای ستاد و همچنین مردم موجب شده که تا به این لحظه مشکل و موردی در شهرستان پیش نیاید.
وی افزود: چهار گروه برای رفع موانع حادثه ساز در چهار منطقه شهرستان مستقر و ماشین آلات سنگین مسیر رودخانه های لایروبی کردند.
وی به آخرین وضعیت آزادراه مراغه و هشترود اشاره کرد و گفت: با پیگیری های مسئولان شهرستانی مشکل اعتبار آزاد راه مراغه - هشترود حل و امسال 130 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تا پایان مهرماه امسال 13 تا 45 کیلومتر این پروژه آسفالت می شود.
وی به انتقادات مطرح شده از سوی مسافران نوروزی در خصوص جاده مراغه - هشترود اشاره کرد و گفت: هشت میلیارد تومان اعتباربرای بهسازی و روکش آسفالت جاده فعلی مراغه - هشترود تخصیص یافته است و عملیات اجرایی این طرح با مساعد شدن شرایط جوی از اوایل خرداد ماه سالجاری آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: 55 کیلومتر جاده مراغه - هشترود در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی مراغه قرار دارد که 35 کیلومتر آن به بازسازی و روکش آسفالت نیاز دارد.
فرماندار مراغه به موضوع فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: رایزنی با برخی شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز از طریق فرودگاه سهند انجام شده و در این میان مکاتبات و توافقات اولیه با شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر انجام شده است.
شکری ادامه داد: گزینه ها و شرکت های دیگر نیز در دست بررسی است و هنوز نتیجه نهایی در این خصوص گرفته نشده است.
وی حواشی ایجاد شده در خصوص کاوه سودا را ساختگی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارشناسان محیط زیست نظارت های کامل، مستمر و اساسی بر روند فعالیت این شرکت انجام می دهند و مسئولان شرکت نیز بر تعهدات خود مبنی بر صیانت از محیط زیست پایبند بوده و در مواقع لزوم هشدارهای لازم از سوی محیط زیست داده می شود.
وی اضافه کرد: بررسی های کارشناسان نشان می دهد که وضعیت زیست محیطی این کارخانه روز به روز بهتر می شود و این در حالی است که برخی از افراد که در گذشته مسئولیتی در استان داشتند و در زمان مسئولیت آن ها در سال 89 شاهد اوج مشکلات زیست محیطی این کارخانه بودیم سکوت و بی توجهی را اختیار کرده بودند.
وی ادامه داد: باید این دوستان پاسخگوی این سوال باشند که آیا وضعیت زیست محیطی این کارخانه نسبت به گذشته و به خصوص سال 89 بدتر است.
وی افزود: در سال رونق تولید باید به تاثیرات مثبت این مجموعه توجه بیشتر شود و با آمار و اطلاعات غلط سعی در بزرگ نمایی و سنگ اندازی در خصوص موضوع زیست محیطی این کارخانه نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه صنایع پایین دستی در کارخانه کاوه سودا مطرح است که با دوری از حواشی و سالم سازی فضای موجود این کارخانه قابل توسعه می باشد.
وی صنایع دارای مجوز در شهرستان را 192 واحد عنوان کرد و گفت: از سال گذشته کل صنایع شهرستان با برگزاری جلسات و بازدید های مختلف پایش و مشکلات آن ها بررسی شده است و در زمان حاضر 25 درصد صنایع در مراغه تعطیل و غیرفعال هستند.
وی افزود: حدود یکهزار نفر در صنایع شهرستان مشغول فعالیت هستند که با در نظر گرفتن کارخانه کاوه سودا این آمار بیش از چهار هزار نفر است.
وی گفت: در صورت حل مشکلات صنایع راکد شهرستان آمار اشتغال در این مجموعه ها چهار برابر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اهداف مرکز سرمایه گذاری شهرستان نیز گفت: مرکز سرمایه گذاری شهرستان با هدف کاهش بروکراسی های اداری، نتیجه گیری مطلوب تر،سرعت در سیستم اجرایی و عملیاتی در حوزه های مختلف ازجمله گردشگری و کاهش آسیب های اجتمای و اشتغال زایی ایجاد و تشکیل شده است.
وی گفت: این مرکز تنها مرکز سرمایه گذاری ایجاد شده در سطح استان است که مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفته و امیدواریم امسال طرح های مطرح شده در این مرکز به مرحله اجرا برسد.
وی در خصوص تاکسی ها آنلاین نیز گفت: حدود 2 هزار و 400 تاکسی و تعداد زیادی تاکسی تلفنی در شهرستان فعالیت می کنند و به شرطی که تاکسی آنلاین ها با تاکسی های موجود شهرستان همکاری داشته باشند با مجوز فعالیت آن ها موافقت خواهد شد.
وی گفت: تاکنون سه مورد مراجعه برای اخذ مجوز تاکسی آنلاین داشتیم که با مجوز هیچ کدام از آن ها موافقت نشده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات و مطالبات مردمی و شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
9880/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.