دکتر قاسم جان بابایی روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان 64 تختخوابی هریس به ایرنا گفت: طرح پزشک خانواده در کنار ایجاد پرونده الکترونیکی و نظام ارجاع یکی از مهمترین طرح های وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه می باشد گفت: این دانشگاه مسئولیت اجرای طرح پزشک خانواده ، ارجاع و پرونده الکترونیکی شمال غرب کشور
را به عهده گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: بزودی شاهد راه اندازی نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در استان آذربایجان شرقی و استان های مجاور با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز باشیم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 9رشته تخصصی از جمله جراحی زنان، اطفال و داخلی در بیمارستان هریس فعال شده است، گفت: کمبودهایی از جمله دستگاه سونو گرافی، اکو قلب، آندوسکوپی، لاپاروسکوپی و معاینات چشم وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.
صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در استان 150 طرح بهداشتی و درمانی بخش سلامت در دست اجراست، ادامه داد: زمینه برای اجرای طرح پزشک خانواده، ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک فراهم شده و تمامی تلاش دانشگاه و وزارت بهداشت و درمان این است که خدمات درمانی را با کمترین هزینه و در نزدیکترین محل درمان ارائه کند.
بیمارستان هریس از مصوبات سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی به آذربایجان شرقی بود که در محوطه قبلی بیمارستان این شهرستان که در اثر زلزله سال 91 تخریب شده بود در مساحتی بیش از هشت هزار و 500 متر مربع در 4 طبقه احداث شده است.
بیمارستان 64 تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان هریس توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعتبار 320 میلیارد ریال و در طول 2 سال احداث و در سال 96 بهره برداری شده است.
این بیمارستان دارای بخش اورژانس، درمانگاه تخصصی، آزمایشگاه، داروخانه، بخش همودیالیز، رادیولوژی، زایمان، بخش مراقبت از نوزادان، سه اتاق عمل و پانسیون پزشکان است که روزانه 200تا250 بیمار را در بخشهای اورژانس و درمانگاه های تخصصی پذیرش می کند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.