به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اثر سرمای دیررس بهاره و افت شدید دما در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال، باغات و مزارع شهرستان های مراغه، اهر، کلیبر، سراب، خداآفرین و هوراند، یکهزار و 220 میلیارد تومان خسارت دیده اند که 983 میلیارد تومان سهم اراضی باغی و بقیه مربوط به محصولات زراعی می باشد.
وی اظهار کرد: خسارت روزهای آخر فروردین و اوایل اردیبهشت جاری در بیشتر شهرستان ها چشمگیر بود و در بعضی شهرستان ها افت شدید دما تا منهای 7 تا 8 درجه گزارش شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: عمده خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره به محصولات باغی و سردرختی بوده و درختان میوه هسته دار اعم از زردآلو، آلوچه، آلو، آلبالو و گیلاس به اضافه درختان گردو و بادام بیشتر از همه سرمازده شده اند.
فتحی عنوان کرد: در درختان گردو نوع خسارت به نحوی است که علاوه بر محصول سالجاری، درختان و شاخه های آن نیز خسارت دیده اند و به طور طبیعی محصول سال های آینده نیز متاثر از سرمای امسال خواهد بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: 60 درصد درختان هسته دار، 50 درصد درختان گردو و 10 تا 15 درصد درختان سیبی که در دشت ها کشت شده و جوانه ها متورم شده بودند، در اثر سرمای دیررسی بهاره خسارت دیده اند.
بخش کشاورزی آذربایجان شرقی سال گذشته نیز از سرمای دیررس و سایر حوادث غیرمترقبه حدود یکهزار و 600 میلیارد تومان آسیب دید که صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها 136 میلیارد تومان آن را جبران کرد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.