بیت الله عبدالهی شامگاه روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این مسیر بدلیل نبود علائم راهنمایی رانندگی و گاردریل به بزرگراه متصل نشده است، افزود: مسوولان درصدد رفع کاستی های طرح هستند.
وی در پاسخ به این سوال که پروژه بزرگراه اهر-مشکین شهر به کجا ختم شده است گفت : این پروژه که فاز اول آن 18کیلومتر است در شرف واگذاری از طریق مناقصه به پیمانکاران واجد شرایط است و با شروع فصل کاری جدید، عملیات ساخت این پروژه آغاز شود.
عبداللهی از دستور ویژه وزیر با نظر موافق برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در اهر خبر داد و افزود: راه اندازی مجتمع فنی حرفه ای خواهران نیز در دست اقدام است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان آذربایجان کمتر از متوسط کشور است، گفت: افزود: طبق آمارهای رسمی، ما از نظر تولید برق ضعیف ترین استان کشور هستیم و متاسفانه شهرک‌های صنعتی ما به دلیل نبود برق و شبکه فاضلابی بدون سرمایه گذار رها شده اند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان در تولید ناخالص داخلی رتبه نهم را در کشور دارد، این موضوع نشان دهنده آن است که ما فاصله معنی داری با رفاه داریم و سرانه تولید در سالهای گذشته پایین‌تر از متوسط کشوری بوده است.
وی ادامه داد: پایین بودن سطح رفاه در استان باعث کاهش جمعیت اذربایجان شرقی شده است و بخش زیادی از جمعیت ما به دلیل عدم توسعه مهاجرت کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بانک‌ها وظیفه حمایت از اقتصاد کشور را دارند، اما از سال 1394 تعداد بانک‌های دولتی در این استان به خصوص شهرستان‌های اهر و هریس کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با وجود این مشکلات، درآمدهای مالیاتی استان طی سال های گذشته به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته و به بالای 31 درصد رسیده است.
وی افزود: با وجودی که سهم ما از اعتبارات بودجه کشور کمتر بوده است، رشد اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای آذریایجان شرقی طی سالهای گذشته به شدت پایین آمده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی مهاجر فرست ترین استان کشور است، گفت: وقتی جوانان بیکارند، دانشگاه‌ها توسعه نیافته اند، کمبود سالن های ورزشی اریم، بیمارستانها تجهیزات کافی ندارند ، وضعیت آب، کشاورزی، مدارس و آموزش و پروش و وضعیت راه‌ها نامناسب است و ادارات به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند، مهاجرت طبیعی است.
/3071/ 7225/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.