به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز یکشنبه پس از بازدید از سد شهریار و در جلسه مشورتی و جمع بندی در خصوص این سد اظهارداشت: این اعتبار برای تملک اراضی باقیمانده، جابجایی خطوط برق و احداث راههای جایگزین هزینه خواهد شد.
وی در این جلسه که شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و نیز غفارزاده مدیرعامل امور آب استان حضور داشتند، بر ضرورت توجه ویژه و تخصیص اعتبار برای اتمام این پروژه ملی تاکید کرد.
بر اساس این گزارش اعضای این جلسه در خصوص اینکه موضوع تخصیص اعتبار پروژه سد شهریار در چند روز آینده در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کمیسیون تلفیق و نیز صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود به جمع بندی نهایی رسیدند.
سد بتنی دو قوسی شهریار در 39 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه بر روی رودخانه قزل اوزن در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.
طول تاج این سد 207 متر و ارتفاع آن از پی 135 متر و حجم مخزن آن 700 میلیون متر مکعب است.
این سد با هدف تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان و 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی برای رسوب زدایی مخزن سفید رود و تولید 168 گیگاوات ساعت انرژی در سال طراحی و اجرا شده است.
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.