نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ظرفیت بالای استان درحوزه معادن، گفت: با توجه به ماده 43 قانون برنامه توسعه، گردش مالی مرتبط با ذخایرمعدنی هر استان باید در همان محل انجام شود. 
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی در نشستی با کارشناسان سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین مدیران انجمن‌های تخصصی صنعتی استان با اشاره به محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضرعلی رغم فشارها و تحریم‌های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جایگاه تأثیرگذاری دارد .
 
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات اقتصادی، ایجاد کارگروه توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت به منظور ریشه یابی مشکلات و یافتن راه حل و غلبه بر بحران‌ها و مشکلات از سوی مسئولان اجرایی ضروری است .
 
وی اضافه کرد : طبق قانون،  40 درصد منابع بانکی باید به حوزه صنعت اختصاص یابد که عملکرد بانک‌ها در این خصوص قابل ارزیابی است .
     
همچنین معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این نشست با اشاره به وجود یک هزار و 500 طرح صنعتی در دست اجرا با پیشرفت‌‎های فیزیکی مختلف، اظهار کرد: مهمترین چالش سرمایه گذاری صنعتی دراستان تأمین برق درشهرک های صنعتی و محل طرح هاست .
 
رضا عین اله زاده ادامه داد : از این تعداد طرح صنعتی، 750 مورد با پیشرفت فیزیکی بالا و در مرحله استقرار ماشین آلات قرار دارد که به محض اتمام طرح باید برق مطمئن در اختیار آن‌ها قرا گیرد .
 
در ادامه رئیس خانه صنعت معدن و تجارت و همچنین برخی از مدیران انجمن های تخصصی صنعتی استان به تشریح و تبیین وضعیت فعلی صنایع پرداخته و فعالیت انجمن تخصصی متالوژی و کانی غیر فلزی علی رغم مصرف بالای انرژی بویژه برق را ، از جمله پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ استان در زمینه تولیدات صنعتی ، اشتغال و صادرات برشمردند .
 
تأمین مواداولیه ، بهره گیری از قانون رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در سریعترین زمان ممکن ، تأمین برق مطمئن در محل واحد تولیدی و یا شهرک های صنعتی ، تدوین برنامه های اقتصادی استان با محوریت و اولویت جذب هلدینگ های سرمایه گذاری از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.