سردار عابدین خرم روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص کنگره سراسری بزرگداشت سردار شهید سرافراز شفیع زاده اظهار داشت: معرفی ابعاد شخصیتی پیدا و پنهان نابغه های جنگ و شهدایی که نقش اساسی در سرنوشت عملیات های مختلف داشتند از جمله اهداف اصلی این کنگره در تبریز است.
وی با بیان اینکه این کنگره سالانه برگزار خواهد شد، افزود: بررسی، شناسایی و معرفی ابعاد شخصیتی شهدایی که نقش تعیین کننده در سرنوشت جنگ داشتند مثل شهید سردار حسن شفیع زاده هدف اصلی این کنگره سراسری است که پس از تهران برای نخستین بار در تبریز برگزار می شود.
سردار خرم اظهار داشت: اگر جوانان با شخصیت و ویژگی های نخبگان و نابغه های جنگ تحمیلی آشنا و از آنان الگوگیری کنند همان طور که این شهدای والامقام در جبهه های حق علیه باطل خط شکنی کردند، جوانان نیز در جبهه های مختلف فرهنگی و اقتصادی خط شکن خواهند بود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی کنگره شهید شفیع زاده اظهار داشت: جنگ امروز با دشمنان دست و پنجه نرم کردن در حوزه جنگ روانی و جنگ نرم است.
مرتضی صفری گفت: نوع مواجهه با جنگ و حمله نرم نمی تواند جنگ سخت باشد و نیاز به پاسخ نرم یعنی تکیه به قدرت نرم، اعتقادات و ارزش های انقلاب، فرهنگ و رسانه است.
صفری یادآوری کرد: بازخوانی، بازتعریف و آمیخته کردن هنر با ارزش های انقلابی و دفاع مقدس یکی از راهکارهای ماندگاری و تاثیرگذاری در جنگ نرم است.
وی ادامه داد: دشمن به شدت در عرصه جنگ نرم و عملیات روانی پیچیده عمل می کند در مقابل ما نیز باید بتوانیم از ظرفیت های تاثیرگذار شهدا برای مقابله استفاده کنیم.
صفری افزود: فیلم مستند زندگی شهید حسن باقری توسط صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تهیه شده و از بین 30 سردار سرافراز شهید این استان برای 14 شهید فیلم مستند تهیه و برای ساخت فیلم برای بقیه شهدا یاد شده نیز اقدامات پژوهشی آغاز شده است.
وی گفت: مراحل ساخت فیلم مستند هشت شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی نیز آغاز شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی نیز در این نشست رسانه ای گفت: شهید شفیع زاده امدادهای غیبی را تاثیرگذار در جنگ می دانست و نابغه جنگ از افتخارات و لقب های این شهید است.
سردار عزت الله جعفری با بیان اینکه شهید شفیع زاده در دل دشمن نفوذ می کرد و اطلاعات ارزشمندی را کسب و در اختیار فرماندهان ارشد جنگ قرار می داد، ادامه داد: موفقیت در عملیات هایی مثل رمضان و طریق القدس در سایه ابتکارات این شهید حاصل شد.
وی همچنین گفت: در تاریخ جنگ تحمیلی پدر اطلاعات جنگ شهید حسن باقری و پدر توپخانه شهید حسن شفیع زاده است که هر 2 از فرزندان آذربایجان هستند.
سردار جعفری همچنین گفت: باید بتوانیم الگوهای نمونه انقلاب را به جوانان معرفی کنیم و در برابر تبلیغات فوق العاده دشمنان مقابله به مثل و عملیات روانی انجام دهیم.
وی افزود: برای ارج نهادن به این شهید والامقام امسال نیز این شهید به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده است.
وی گفت: کنگره شهید شفیع زاده دارای پنج اجلاسیه است که از سوم بهمن ماه جاری آغاز و با اجلاسیه نهایی در نهم همین ماه به پایان می رسد.
نخستین کنگره سراسری شهید حسن شفیع زاده نهم بهمن ماه امسال از ساعت 9.30 تا 12 با شرکت برادر شهید در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار می شود.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.