در خبری که در یکی از رسانه های آذربایجان شرقی منتشر شد، به نقل از میهمانان رسانه فوق، عنوان شده است که سخنرانان دانشگاه های استان به توصیه استانداری دعوت می شوند.
رضا استادرحیمی امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تکذیب این مطلب اظهار داشت: دعوت از سخنرانان دانشگاه ها بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت علوم به دانشگاه ها و با رای و نظر هیات نظارت و مدیران و روسای مراکز دانشگاهی انجام می شود.
وی اضافه کرد: استانداری آذربایجان شرقی در رد یا قبول میهمانان پیشنهادی برای سخنرانی در دانشگاه ها به هیچ وجه ورود نمی کند و آیین نامه ها و بخشنامه های دانشگاهی نیز چنین اجازه ای را نمی دهند.
مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با رد خبرهای منتشر شده مبنی بر لغو سخنرانی حسن عباسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در هفته گذشته ،یادآوری کرد: آن سخنرانی لغو نشد، بلکه در اصل هیات نظارت دانشگاه شهید مدنی مجوزی برای برگزاری آن صادر نکرده بود.
وی با تاکید بر این که دانشگاه ها در مسایل مربوط به خود مستقل هستند، گفت: حتی امنیت داخلی سخنران و محل برگزاری سخنرانی نیز بر عهده دانشگاه هاست و ما تنها می توانیم نظریه ارشادی آن هم برای حفظ امنیت استان در مواقع لزوم ارایه دهیم.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.