به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز چهارشنبه در تمرین ایمنی و زلزله در دبیرستان دوره اول لقمان مراغه افزود: استاندارد سازی مدارس و نوسازی آنها در کنار فرهنگ سازی عاملی مهم در کاهش خسارت های احتمالی در حوادث غیرمترقبه است.
وی با اشاره به لزوم آموزش های فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان گفت: ایجاد توانمندی و آمادگی، زمینه ساز کاهش خسارات جانی و مالی در حوادث غیر مترقبه است.
اسلامی افزود: برگزاری تمرین ها و همایش های آماده سازی به گسترش فرهنگ پیشگیری از حوادث در جامعه کمک می کند.
وی ادامه داد: کاهش آثار و خسارت های احتمالی از جمله وارد آمدن ضررهای مادی و جانی در قالب آموزش های همگانی پیشگیری، ضرورتی در جامعه امروز است.
وی با بیان اینکه آموزش نباید منحصر به کتاب ها شود اضافه کرد: این ضرورت باید به صورت فرهنگی جامع در بین دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور نهادینه شود.
اسلامی با اشاره به تمرین ایمنی و زلزله اضافه کرد: این تمرین با همکاری هلالا احمر، آموزش و پرورش، اورژانس و نیروی انتظامی در مدارس این شهرستان برگزار شد
مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از حوادث باید در جامعه توسط مردم و مسئولان مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.