رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این‌که حمایت از آثار هنرمندان ضرورت دارد، گفت: برپایی اکسپوهای هنری حرکت ارزشمندی در راستای حمایت از تولیدات هنری است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، شکور اکبرنژاد در نشست خبری سومین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز با تاکید بر این‌که امید است حاصل این جلسات توسعه اقتصاد هنر را به دنبال داشته باشد، افزود: از تمامی دست اندرکاران این نمایشگاه قدردانی می‌کنیم و امید است با همراهی و مشارکت بتوانیم این حرکت فرهنگی را تقویت کنیم.
وی با تاکید بر این‌که هنر مدیران و رهبران جامعه تشخیص نیازهای آینده جامعه است، افزود: اگر نیاز را تشخیص می‌دادیم این همه فارغ‌التحصیل بیکار در جامعه وجود نداشت.
وی با بیان این‌که امید است که مدیران جوان به صحنه آمده و این مسایل را لحاظ کنند، تاکید کرد: تکنولوژی جامعه را به جایی کشانده که پیش بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده ۶۰ درصد کارهای فعلی موجودیت نداشته باشند از این‌رو باید راهکارهای لازم را در این رابطه پیش‌بینی کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که یکی از علل مشکلات کشورمان به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ایران است، گفت: کشور تا زمانی که قابل پیش بینی نباشد، دنیا نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند این موضوع هم باعث می‌شود که مشکلاتی را داشته باشیم.
اکبرنژاد با بیان این‌که مسایل زیست محیطی از جمله مسائل کلان‌شهرهایی چون تبریز است، ادامه داد: امروز مسئله محیط زیست به حاشیه کشیده شده است.
وی با بیان این‌که در گذشته آب موردنیاز از خود تبریز تامین می‌شد اما امروز اگر آب زرینه‌رود قطع شود اکثر قسمت‌های تبریز آب نخواهد داشت، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا ۱۵ سال آینده یک دوم همین آب هم به دستمان نخواهد رسید.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف مسئولانه و پایدار، خاطرنشان کرد: اقتصاد لازمه زندگی است، اما "تفکر" است که انسان‌ها را توانمند می‌کند و فکر و خلاقیت نیز تولید ثروت را به دنبال دارند.
اکبرنژاد در ادامه بر حمایت‌های شهرداری از رویدادهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلات مالی موجود، شهرداری تبریز در تلاش برای همراهی و حمایت از هنزمندان و رویدادهای هنری است.
سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری(نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی) به همت موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های "نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس" از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.