استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انسان‌ها اگر گذشته‌ی خود را فراموش کنند، دچار بی‌هویتی می‌شوند، از این‌رو هشت سال دفاع مقدس برای ما ارزش فوق العاده‌ای داشته و باید بدان افتخار کرده و عبرت بگیریم و همچنین بدانیم که "استقلال" هزینه دارد و امروز باید همانند دوران جنگ، مقاومت کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در دومین یادواره ۲۶۷ شهید زن استان، با اشاره به آیه‌ای از قران کریم مبنی بر این‌که نقل تاریخ گذشتگان و پیامبران در قرآن کریم برای عبرت‌گیری مومنان است، افزود: این یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها نیز برای مرور هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز که در جنگ اقتصادی واقع شده‌ایم باید تاریخ هشت سال دفاع مقدس را مرور کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های منافق و تجزیه‌طلب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سختی‌هایی که مردم ایران در زمان جنگ تحمل کردند، گفت: در زمان جنگ اکثر فرماندهان ارتش حضور نداشته و بسیاری از زیرساخت‌های کشور زیر بمباران دشمن نابود می‌شد.
وی با بیان این‌که شهدای مدرسه‌ی زینبیه میانه، شهدای بمباران هستند، افزود: بمباران شهرها، تحریم، کاهش قیمت نفت زیر ۱۰ دلار و... از جمله سختی‌های دوران جنگ بود اما مردم ایران مقاومت کردند و لازم است که این تاریخ پرافتخار هر سال مرور و یادآوری شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که هشت سال دفاع مقدس از جمله طلایی‌ترین و غرورآفرین‌ترین ایام بوده و طی این هشت سال تمامی اقشار جامعه مقاومت کردند، افزود: ۳۶ هزار دانش اموز طی هشت سال دفاع مقدس شهید شدند و دانشکده فنی دانشگاه تبریز بمباران شد.
وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان و دختران در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: مردم ایران در جنگ تحمیلی سختی محض را تحمل کردند و در اوج این سختی‌ها و مظلومیت‌ها، آمریکا، اروپا و اتحاد جماهیر شوروی وقت و... به رژیم بعثی کمک می‌کردند.
خدابخش با اشاره به استقامت و سختی‌هایی که امام حسین(ع) در راه دین و پاسداری از ارزش‌ها متحمل شد، افزود: غم‌انگیزترین مباحث عاشورا، مربوط به بعد از شهادت امام حسین(ع) است. 
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار شهید در استان خاطرنشان کرد: مسئولیت سنگینی در قبال شهدا و رشادت‌هایشان در هشت سال دفاع مقدس داریم و باید در قیامت جواب آن پیکرهای آمیخته با خون را بدهیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: کارگزاران جمهوری اسلامی ایران باید با صداقت و اخلاص کار کرده و تکالیف خود را در قبال شهدا به نحو احسن انجام دهند.
در ادامه شفیقه قاسم‌پور مادر "شهیده سوسن صالحی" به بیان خاطرات روز شهادت فرزندش پرداخت و با بیان این‌که فرزندم از مرگ هراسی نداشت و طالب شهادت بود، افزود: بعد از بمباران مدرسه، دانش‌موزان با خون خود آمیخته شده بودند گویی که سیل خون در مدرسه به راه افتاده بود. مادران به دنبال فرزندانشان بودند و فضا به قدری خونین بود که هیچکس فرزندش را نمی‌یافت.
گفتنی است، دومین یادواره ۲۶۷ زن شهید استان در سالن جمهوری استانداری برگزار شده و در پایان مراسم از طرح همیاری فرهنگی یک نفر یک شهید رونمایی شده و از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.