حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم امروز چهارشنبه در مراسم هفادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: نگاهی اجمالی به تاریخ نشان می دهد که پیشینه تاسیس دانشگاه در تبریز به 700 سال قبل و به دوران حکومت مغولان برمی گردد.
وی افزود: در آن دوره به همت خواجه فضل الله رشیدالدین همدانی، مجتمع بزرگ علمی و آموزشی ربع رشیدی تاسیس شد که متاسفانه اکنون اثری از آن دانشگاه به آن شکل وجود ندارد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دکتر سبحان اللهی استاندار وقت برای احیای آن مجموعه بسیار تلاش کردند و سایر استانداران نیز پیگیر بودند که امیدواریم این دانشگاه احیا شود.
وی افزود: امروز دشمن تلاش می کند با تحریم های ظالمانه مردم ایران را از بسیاری حقوق محروم کند که وظیفه علمی دانشگاه در این برهه از زمان بسیار سنگین است.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند انتظار می رود جامعه علمی کشور با تلاش و مجاهدت علمی در مسیر اعتلای کشور گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: مردمی که از گذشته برای اندیشه و تفکر ارزش قایل بودند امروز نیز نقش موثری در اعتلای میهن عزیز گام برمی دارند.
امام جمعه تبریز، تعهد، عرق ملی و علم گرایی را مشخصه بارز اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز عنوان کرد و گفت : دانشگاه تبریز در طول حیات خود افتخارات بزرگی برای مردم میهن اسلامی کسب کرده است.
وی افزود: تربیت شخصیت های فرهیخته و فهیم و چهره های ماندگار که در دفاع از کشور نقش داشتند از ویژگی های این دانشگاه است که قابل تقدیر است.
دانشگاه تبریز در سال 1324 مجوز گرفت و از سال تحصیلی 1326-1325 شروع به پذیرش دانشجو کرد.
دانشگاه تبریز در زمان حاضر رتبه نخست رشد تولید علم در منطقه را دارد و در کنار دانشگاه تهران در رتبه نخست رشد علمی قرار دارد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.