محمد زاده رحمانی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا
اظهار داشت: پرورش و تکثیر این گونه ارزشمند نه تنها در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور کشور (بافق) بلکه در واحدها و مزارع بخش خصوصی این شهرستان نیز انجام می شود.
وی افزود: در اولین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد، پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا در بافق در دستور کار قرار گرفت.
فرماندار بافق، اعتبار توسعه زیرساخت های مرکز پرورش آبزیان در آبهای شور کشور را مناسب خواند و بیان کرد: پس از پیگیریهای مجدانه، مجوز پرورش ماهی تیلاپیا برای شهرستان بافق اخذ شد و اکنون وقت آن رسیده که پرورش این گونه ارزشمند در سطح شهرستان فراگیر شود.
وی خاطرنشان کرد: با پرورش ماهی تیلاپیا در بافق ، امکان تولید بین 10 تا 15 هزارتن ماهی تیلاپیا در کشور فراهم شده است که ایران را از واردات این محصول بی نیاز می کند.
این مسوول یا آور شد: با پرورش این ماهی در بافق، از خروج سالانه 20 میلیون دلار ارز از کشور برای واردات آن جلوگیری می شود.
زاده رحمانی تاکید کرد: در حال حاضر توجه به تحقیقات و دانش فنی و همچنین گسترش تولید واحدهای تجاری باید مد نظر قرار گیرد تا بتوان ماهی و بچه ماهی تیلاپیا را در بافق تولید و به سایر نقاط مجوز دار صادر کرد.
بافق یکی از شهرهای تولید کننده ماهی تیلاپیا سه سال گذشته در ایران بود که به دلیل طرح برخی مسائل زیست محیطی مدتی ادامه پرورش اینگونه آبزی متوقف شد.
از آنجا که این شهرستان به رودخانه و آب های آزاد راه ندارد پیگیری ها نتیجه داد و به زودی پرورش و تولید این ماهی در بافق آغاز می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.