معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این مراسم با قدردانی از مردم و مسئولان ابرکوه در استقبال کاروان دو استقامت ولایت گفت : با هدف احیا و ماندگاری جاده طریق الرضا (ع) جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت برگزار می شود.
عباس الوان ساز افزود: بیشترین مسافتی که دو استقامت ولایت در میان پنج استان از مسیر شلمچه تا مشهد مقدس طی می کنند در استان یزد سیر می شود.
مسئول جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت هم به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان برای نهمین سال است که با حضور بیش از 30 نفر از دوستداران حضرت امام رضا (ع) با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس یزد و همکاری آستان مقدس قدس رضوی برگزار می شود.
محسن بهرامی ، با بیان اینکه با هدف زنده نگه داشتن مسیر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا مشهد مقدس این حرکت هرساله انجام می شود اظهار کرد: این کاروان از 16 تیر ماه از شملچه حرکت و در مسیر خود مورد استقبال مردم مومن و ولایت مدار شهرهای آبادان ، اهواز ، رامهرمز ، بهبهان ، دهدشت ، اقلید و ابرکوه قرار گرفت .
وی خاطر نشان کرد: در این ورزش همگانی، دوندگان پرچم آستان مبارک قدس رضوی را در مسافت دو هزار و 300 کیلومتری با ذکر خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) حمل خواهند کرد.
مسجد بیرون ابرکوه ، منزلگاه امام رضا (ع) است که در سال 195 هجری قمری آن امام همام سیر مدینه تا مرو را طی و در این شهر بیتوته کردند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.