به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد در پیام محمود زمانی قمی نوشته شد : 9اردیبهشت که به روز شوراها نامگذاری شد در حقیقت بیانگر نقش و اهمیت جایگاه مردم در عرصه های مختلف مدیریت نظام اسلامی است.
وی افزود: اعضای شوراها با برخورداری از نقش مهمی که در مدیریت مناطق مختلف دارند، می توانند به پشتوانه آرای مردمی، گام های اساسی را در عرصه مدیریت نوین شهری و روستایی بردارند.
استاندار یزد بیان کرد: نقش شوراها در موضوعاتی همچون زیباسازی مبلمان شهری و روستاها، پرهیز از نگرش های محله ای و منطقه‌ای و آگاهی به موازین قانونی و ظرفیت های شورا تاثیرگذار است.
زمانی قمی همچنین ، توجه به توسعه پایدار و متوازن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تاکید بر ایمن‌سازی ابنیه‎‎ها و مشارکت فعال جوانان و بانوان در عرصه های مدیریت شهری و روستایی را جزو وظایف شوراها ذکر کرد.
استاندار یزد در این پیام از تلاش و خدمات اعضای شوراهای شهر ، روستا ، شهرستان و استان قدردانی کرد.
در تقویم رسمی کشور، 9اردیبهشت، روز شوراها نامگذاری شد.
در استان یزد 381 شورای روستایی شامل 360 شورای سه نفره و 21 شورای 5 نفری و در شهرها نیز 21 شورا شامل یک شورای 11 نفره در شهر یزد فعالیت دارد.
همچنین سه شورای شهر هفت نفره در اردکان ، میبد و حمیدیا و در بقیه شهرها ، شورای پنج نفره فعالیت دارد.
در شورای شهر و روستاهای استان ، هزار و 302 نفر عضو اصلی شامل 117 نفر در شهرها و هزار و 185 نفر در روستاها عضویت دارند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.