آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه ‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه از وظایف مهم مسوولان اجرایی جامعه، رسیدگی به نیازهای مردم و به خصوص تقویت بعد نظارتی آن است، افزود: مسوولان با نظارت ، کسبه و بازاریان شریف با رعایت انصاف به مردم و محرومان جامعه خدمت کنند.
وی ادامه داد: از خواسته های مهم و همیشگی مردم از مسوولان این است که به صورت جدی و عملی به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها باشند که امری لازم و شایسته و مورد تاکید نظام اسلامی است.
خطیب نماز جمعه یزد تصریح کرد: هر حرکتی که در تقویت بعد نظارتی بر نحوه توزیع کالاهای شب عید مردم ، تامین نیازها و همچنین حل معضل اقتصادی و معیشتی انجام شود کاری ارزشی و خداپسندانه محسوب می شود.
ناصری یزدی همچنین به اهمیت تامین آسایش برای مردم استان در شب عید و روزهای پایانی سال اشاره کرد و یادآور شد: مسوولان همواره به این موضوع مهم عنایت خاص داشته باشند که شادی در ایام عید نوروز بهانه قابل قبولی برای برگزاری برخی مراسم‌های پرهزینه و حرام نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: برنامه های دینی و فرهنگی همه باید دقیق و تابع اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی باشد که قطعا شادی مشروع مورد تاکید و سفارش نظام اسلامی است.
ناصری یزدی اظهار کرد: چهره دینی یزد با انجام برخی مراسم‌ ها و جشن‌های حرام و پرهزینه که مخصوص عده‌ای خاص است، قطعا همخوانی ندارد و باید همواره اصول دینی و الهی در انجام برنامه ها رعایت شود.
خطیب جمعه یزد در ادامه به اهمیت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: انجام اقتصاد مقاومتی باید در عمل و نه شعار خلاصه شود و باید مردم و مسوولان برای اجرای آن بیش از گذشته فعالیت کنند.
وی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور و استفاده از نیروهای مردمی مثل بسیج و ایده‌ های نخبگان جامعه باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مورد عنایت ویژه مسوولان کشور باشد.
ناصری یزدی به سالروز تشکیل کمیته امداد حضرت امام (ره) اشاره کرد و رسیدگی به حال محرومان جامعه را به عنوان یکی از برنامه های مهم انقلاب اسلامی عنوان و بر تلاش جدی برای تحقق آن تاکید کرد.
وی از کشتار مردم بی پناه یمن توسط آل سعود انتقاد کرد و یادآور شد: با سکوت مجامع بین المللی شاهد کشتار مردم مظلوم یمن و وارد شدن خسارت زیاد هستیم، امید است دیپلمات‌ های کشورمان علیه اقدام های ظالمانه استکبار جهانی فعالیت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) به بیان گوشه ای از فضائل و مناقب و زندگی سراسر درس آموز این بانوی نمونه اسلام پرداخت.
ناصری یزدی ادامه داد: سالروز وفات حضرت امام البنین (س) به عنوان روز تکریم همسران و مادران شهدا نامگذاری شده که کاری ارزشمند است و باید تجلیل اسوه های صبر و مقاومت همواره توسط مردم و مسوولان مدنظر قرار گیرد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.