به گزارش ایرنا ، علی نمازی روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاههای استانی وزارت اقتصاد و بانک های استان گفت: مجموع تسهیلات پرداختی بانک های یزد در هشت ماهه امسال 124 هزار میلیارد ریال و سپرده های بانکی 154هزار میلیارد ریال بود که مجموعا 91 تا 94درصد منابع به تسهیلات اختصاص یافته است.
وی افزود: در این بخش استان یزد رتبه 12 کشور را دارد و در سرانه سپرده نیز استان یزد با 127 میلیون ریال رتبه سوم را در میان استانها به خود اختصاص داده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارای استان یزد مانده منابع بانک های دولتی استان در 6ماه امسال را 137 هزار و 478 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مانده سپرده بانک های استان هم اکنون 24.6 درصد است و پنج بانک بزرگ استان 70 درصد منابع بانکی را به خود اختصاص داده اند.
نمازی با بیان اینکه پنج بانک بزرگ استان 72درصد مصارف بانکی را داشته اند افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت از سوی بانک ها ، 45درصد به بخش صنعت و معدن ، 32 درصد بخش خدمات و بازرگانی و 20 درصد به کشاورزی و مابقی در سایر بخش ها اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد شعب بانکی فعال زیرمجموعه شورای هماهنگی بانک های استان 436 شعبه است که سه هزار و 903نفر در آنها فعالیت دارند.
رئیس شورای هماهنگی دستگاههای استانی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه با تشریح وظایف روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی مشاور امین مدیر و همکاران از یکسو و حافظ منافع سازمان و نیز حافظ منافع مردم در سازمان از سوی دیگر محسوب می شود.
نمازی ادامه داد: مدیریت صحیح اخبار در دوره کنونی که عصر انفجار اطلاعات است می تواند موجب ایجاد آرامش در یک سازمان و در نتیجه در جامعه شود که باید روابط عمومی این مسائل را به صورت جدی مدنظر داشته باشد.
وی تصریح کرد : امروز شاهد گسترش فضای مجازی در جامعه هستیم و روابط عمومی های استان با توجه به معایب و محاسن آن باید ضمن ارائه آموزش های صحیح ، از این فضا استفاده مناسب داشته باشند.
یزد چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و تقریبا تمامی بانک های دولتی و خصوصی در این استان شعبه دارند.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnyazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.