محمدرضا حبیبی روز دوشنبه در نشست ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مدیران دستگاه قضایی در اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: قرار است با تشکیل این ستاد در استان ها برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف با موافقت و مدیران بانکی و تولیدکنندگان زودتر از محاکم قضایی حل و فصل شود.
در این جلسه 2 پرونده در باره مشکلات مالی و بدهی بیمارستان روانپزشکی با بانک ملت و یک واحد تولید نساجی در اشکذر با بانک صادرات مورد بررسی قرار گرفت.
پرونده این 2مجموعه هم اکنون در دادگاه های یزد و تهران در مرحله رسیدگی و ضبط وثایق قرار دارد.
در پرونده اول با توجه به اینکه بانک قسط اول وام را پرداخت کرد، و طرح اولیه بیمارستان تغییر کرد که موجب اختلاف بانک و مجری طرح و ادامه پرداخت ها شد.
به دلیل چند برابر شدن وسعت اجرای طرح و نبود بودجه برای ادامه کار ، ادامه ساخت و ساز هم متوقف شد.
در جلسه امروز تصویب شد تا ظرف 6 ماه بدهی و جرائم تاخیر تسهیلات به بانک پرداخت شود و مجری طرح متعهد شد تا در مهلت مقرر با جذب سرمایه گذار جدید ، بدیهی ها را پرداخت کند.
در پرونده دوم با توجه به اختلاف شرکت نساجی با بانک در پرداخت بدهی تسهیلات بر مبنای قیمت ارز در زمان عقد قرارداد یا نرخ ارز در زمان فعلی ، پرونده به دادگاه ارجاع می شود.
در این جلسه مقرر شد با تصویب اعضای ستاد در راستای ماده 20 آیین نامه حمایت از رونق تولید ، نرخ ارز در زمان عقد قرار داد مدنظر باشد و مسئولان واحد تولیدی بعد از پرداخت 25 درصد از بدهی ها تا نیمه اسفند برای پرداخت مابقی بدهی ها در اقساط هفت ساله اقدام کنند.
ضمن آنکه واحد تولیدی نسبت به بروز کردن وثیقه ها نزد بانک مورد نظر نیز اقدام لازم را انجام دهد.
بر این مبنا، بدهی واحد تولیدی نساجی از مبلغ تعیین شده بر مبنای نرخ ارز امروز به کمتر از یک سوم بر مبنای نرخ ارز در زمان عقد قرارداد با بانک کاهش یافت.
پیشتر جلسات این ستاد با عنوان کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان یزد در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان تشکیل می شد.
یزد به عنوان هشتمین استان وسیع و چهارمین استان صنعتی کشور دارای حدود سه هزار و 600 واحد تولیدی است که با پرداخت یکهزار میلیارد تومان در قالب تصویب 3هزار پرونده از موفق ترین استانها در پرداخت تسهیلات، تسهیل و رفع موانع تولید به واحد های کوچک و متوسط برای رونق تولید بوده است.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.