حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت سوم دیماه سالروز تاسیس ثبت احوال در جمع کارکنان این نهاد افزود: ارائه خدمات مختلف در ثبت احوال منجر به کاهش مراجعه غیرضروری مردم ، صرفه جویی در هزینه ها ، وقت، کاهش ترافیک و مصرف سوخت
شد.
به گزارش ایرنا ، حسینی ادامه داد: وظایف ماهوی ثبت احوال تحکیم بنیان آماری خانواده ها و به روز رسانی داده های جمعیتی برای برنامه ریزی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که خروجی آن می تواند برنامه ریزی صحیح توسط دولت را در برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در جامعه اسلامی داشته باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: تلاش مجموعه این نهاد به سهم خود ، موتور محرّکه توسعه همه جانبه جامعه اسلامی است و می تواند مبنای زیرساخت های دولت الکترونیک باشد .
وی با اشاره به کاهش آمار ازدواج سال جاری در این شهرستان به میزان 19 درصد نسبت به سال قبل ابراز امیدواری کرد که جوانان در تشکیل خانواده که فریضه ای دینی است مشوق همدیگر باشند و با بهانه های تلقینی از این سنت نبوی گریزان نباشند.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: ثبت 53 واقعه طلاق در سال 1396در اداره ثبت احوال ابرکوه زیبنده مردم متدین این شهرستان نیست و اظهار امیدواری کرد، جوانان با تقویت روحیه سازگاری، توقع های برخواسته از دوران خام جوانی را از خود دور کنند.
همچنین غلامرضا شفیعی، رئیس اداره ثبت احوال ابرکوه گفت: در 9ماهه امسال، 230 فقره ازدواج و 758 مورد تولد ثبت شد که 361 نفر پسر و بقیه دختر بودندکه تولد نوزادان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5درصد کاهش دارد.
وی ، تعداد فوتی ها ثبت شده را 171 مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد 104 نفر مرد و بقیه زن بودند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.9درصد کاهش دارد.
این مسوول از صدور 16 هزار و 717 فقره کارت ملی هوشمند خبر داد و یادآورشد: از این تعداد چهار هزار و 122 فقره مربوط به 9ماهه سال جاری است.
شفیعی با بیان اینکه تاکنون 22هزار و 198جلد شناسنامه برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: در مدت یادشده سه هزار و 609 جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال صادر شد.
رییس اداره ثبت احوال ابرکوه در مورد انتخاب نام فرزندان از سوی خانواده ها یادآور شد: مردم این شهرستان بیشتر نام فرزندان خود را از اسامی ائمه اطهار (ع) انتخاب می کنند.
وی اظهار کرد: فراوانی نام برای دختران فاطمه ، زهرا ، زینب ، ریحانه ، نازنین زهرا و برای پسران محمد، ابوالفضل ، امیرعلی، علی، علیرضا ، حسین و حسن است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.