به گزارش ایرنا ، محمدصادق طهماسبی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل میبد افزود: رسالت اصلی پدافند غیرعامل، تلاش برای کاهش تهدیدها و حفظ جان مردم است و مجموعه اقدام های دفاعی در این موجب ارتقای پایداری ملی می شود و با همکاری همگان نیاز است.
وی ادامه داد: تاکیدهای مقام معظم رهبری و توجه ویژه ریاست جمهوری موجب شده فعالیت های بسیار مناسبی در دولت تدبیر و امید در حوزه پدافند غیرعامل انجام شود و این اقدام ها با جدیت در دولت دوازدهم نیز تدوام دارد.
این مسئول با اشاره به وجود کارگروه های یازده گانه در شورای پدافند غیر عامل ، بر ضرورت ایجاد درک و احساس مشترک و تعامل همگان و مسئولان در سطح استان و شهرستان میبد در اجرایی شدن وظایف این حوزه مهم تاکید کرد.
طهماسبی با اشاره به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود در میبد گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخی که دارد و با وجود کارخانجات متعدد کاشی لازم است شورای پدافند غیر عامل خود را به صورت قوی تشکیل دهد و با آسیب های احتمالی به ویژه آسیب های زیستی با نگاه علمی و کارشناسانه مقابله کند.
وی ادامه داد: وجود برج ها، کهن دژها، خندق ها و نوع معماری ویژه ای که در سراسر ایران وجود دارد و نمونه های بارز آن در میبد مشاهده می شود، نشان می دهد که نیاکان و اجداد ما چگونه و با چه نگاه هوشمندانه ای دفاع غیرعامل را در زندگی خود و ساخت بناهای شهری مدنظر قرار داده بودند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در پایان تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل میبد و تدوین نقشه پهنه بندی خطرپذیری با توجه به زیرساخت های بومی این شهرستان را خواستار شد.
همچنین فرماندار میبد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تشکیل شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها یک ضرورت است گفت: اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل موجب توجه مسئولان، آگاهی مردم نسبت به این حوزه و امنیت پایدار می شود.
حسین فلاح ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در میبد برای اقدام های دفاعی حداکثر استفاده را ببریم و تهیه طرح جامع پدافند این شهرستان به عنوان یک شاخص در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای پدافند شهرستان میبد با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، توجه جدی و حفظ و ارتقای امنیت در مدارس و آموزشگاه های عالی را خواستار شد.
چهارمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان یزد در شهرستان میبد فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان میبد با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/6197 دریافت کننده: کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.