به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رضایی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران هنگام گشت زنی و کنترل محورهای ارتباطی به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را برای بازرسی متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این تریلی کانتینردار این تعداد حلقه لاستیک کامیون فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی کشف کردند.
این مسئول افزود: در این خصوص یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
ثقفی خاطرنشان کرد: متهم، این محموله قاچاق را از جنوب شرق کشور بارگیری و قصد انتقال به تبریز را داشت که توسط ماموران دستگیر و محموله کشف شده نیز تحویل گمرک شد.
***
فرمانده انتظامی اردکان از توقیف 60دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید رضا صادقیان گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح
حوزه استحفاظی توسط ماموران یگان امداد این فرماندهی طی یک هفته به مرحله اجرا در آمد.
وی افزود: در نتیجه این طرح این تعداد دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد که نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.
فرمانده انتظامی اردکان گفت: هدف پلیس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است و شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
***
فرمانده انتظامی تفت گفت: با توقیف یک دستگاه بنز تک در محورهای ارتباطی این شهرستان تعداد 63 راس دام قاچاق کشف شد.
سرهنگ فرهاد بیگلری افزود: ماموران پلیس ضمن کنترل محورهای ارتباطی یک دستگاه کامیون بنز تک را که در حال حمل دام قاچاق بود شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون این تعداد گوسفند قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.
این مسئول ارزش برآورد شده این محموله را 540 میلیون ریال بیان کرد و افزود: متهم احشام فاقد مجوز دامپزشکی را از ستان های جنوبی بارگیری و قصد انتقال به شهریار را داشت که دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
بیگلری تصریح کرد: دام هایی که بدون مجوز از سازمان دامپزشکی وارد کشور شود دام قاچاق تلقی و خودروهای حامل این دام ها توسط پلیس توقیف و به مراجع قانونی معرفی خواهد شد.
***
فرمانده انتظامی خاتم از کشف بیش از 38 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 نفر قاچاقچی در این زمینه خبر داد.
سرهنگ حسین منصوری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه خودرو ام وی ام که از استان های جنوبی عازم مرکز کشور بود شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از انتقال خودرو به پارکینگ طی بازرسی های تخصصی به عمل آمده این مقدار تریاک را که داخل رکاب و شاسی خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.
این مسئول گفت: در این راستا 2 نفر قاچاقچی دستگیر و به همراه خودرو و مواد کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شدند.
منصوری بیان داشت: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد و شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را در زمینه با مرکز فوریتهای پلیس 110 اطلاع دهند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از اجرای طرح های پاکسازی و جمع آوری 133 معتاد متجاهر در ماه گذشته خبر داد.
سرهنگ منوچهر نصیری گفت: این طرح ها در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، با موضوع جمع آوری
معتادان متجاهر و خطرناک با هدف کاهش سایر جرایم اجرا شد.
فرمانده انتظامی یزد ادامه داد: طی اجرای این طرح ها در ماه گذشته این تعداد از معتادان متجاهر و خطرناک توسط ماموران پلیس جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.
نصیری در پایان ضمن اعلام این مطلب که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل نمایند،گفت: سامانه 197 پلیس نیز آماده دریافت هر گونه انتقاد و پیشنهاد
و تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی از سوی شهروندان می باشد
***
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل 68 راس احشام فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیرضا صالحی گفت: ماموران ایست گاه بازرسی و پاسگاه انتظامی فراغه ابرکوه حین کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف یکدستگاه کامیون کشنده حامل احشام فاقد مجوز شدند.
وی گفت: پس از انجام بررسی های مورد نیاز توسط ماموران پلیس، مشخص شد کامیون در حال حمل این تعداد دام قاچاق فاقد مجوزدامپزشکی می باشند که به همین منظور کامیون توقیف، متهم نیز در این رابطه دستگیر و محموله احشام توقیفی تحویل دامپزشکی استان شد.
این مسئول اظهار داشت: در این رابطه کارشناسان ارزش ریالی احشام فاقد مجوز را 850 میلیون ریال برآورد کردند.
صالحی در پایان ضمن تاکید بر مقابله پلیس با ورود هرگونه کالای قاچاق، خاطرنشان کرد:شهروندان نیز چنانچه اطلاعاتی در خصوص اماکن توزیع قاچاق کالا دارند، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش کنند.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ دریافت کننده*کاظم سبحان زاده
irnayazdd@
***
امام جمعه مهریز گفت: از مسائل مهم و سرنوشت ساز در جهان اسلام موضوع غدیرخم است که باید بصورت دقیق مردم و جوانان را در جریان ابعاد آن قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی به منظور بزرگداشت هفته ولایت و امامت و روز غدیر خم افزود: نهادهای فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی در معرفی جریان غدیر غم و ثمرات آن در اسلام به مردم و جوانان دارند.
وی با بیان اینکه برنامه های روشنگری و بصیرتی برای تبیین واقعه غدیر خم برای آحاد مردم بسیار مهم است تصریح کرد: از مقاطع مهم تاریخ اسلام و شیعیان این واقعه است که هنوز بصورت جدی به آن پرداخته نشده است.
امام جمعه مهریز بیان داشت: روز غدیر خم در اصل آغاز امامت حضرت علی (ع) و روز تعیین سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است که فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد و اهمیت آن محسوب می شود.
محی الدینی تصریح کرد: جشن های هفته امامت و ولایت و غدیر خم باید خیلی باشکوه و پرشور و با حضور آحاد مردم و جوانان توسط مردم ولایتمدار و با همکاری تشکل های فرهنگی برگزار شود.
امام جمعه مهریز اظهار داشت: در جشن های هفته امامت و ولایت و غدیر خم باید به مسائل محتوایی و عمیق توجه خاص شود چون این واقعه از قداست و ارزش بس والایی برخوردار است .
محی الدینی با ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مدون و دقیق در خصوص بزرگداشت هفته امامت و ولایت و جشن های ویژه غدیرخم در سطح شهر و مناطق روستایی مهریز تاکید کرد.
همچنین تعدادی از مسئولان فرهنگی در خصوص اهمیت هفته امامت و ولایت و غدیرخم مطالبی بیان کردند و مقرر شد جشن های مناسبی در سطح شهرستان مهریز برگزار شود.
هفته امامت و ولایت از عید قربان آغاز شده و تا روز غدیرخم ادامه دارد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است .
7536/ خبرنگار*کاظم سبحان زاده*انتشار
***
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: بیش از یکصد هزار راس دام سبک وسنگین در سال جاری علیه بیماری های مختلف دامی به صورت رایگان باهدف تولید غذای سالم و سلامت افراد جامعه است واکسینه شدند.
علی فاتحی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این میزان چهار هزار راس گاو برعلیه بیماری تب برفکی و 16هزار راس کره و بره برعلیه تب مالت و480 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
وی گفت: درهمین مدت سه هزارو608 راس دام سبک ، 379 راس گاو و 42 نفرشترگوشت مورد نیاز مردم این شهرستان را با نظارت صددرصد شبکه دامپزشکی ذبح شرعی وبهداشتی شده است.
فاتحی نیا ادامه داد: باتوجه به حضور مستمر ناظران بهداشتی در کشتارگاه دام ابرکوه مردم می توانند با اطمینان خاطرگوشت بهداشتی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز فراهم کنند.
این مسئول تصریح کرد : پنج واحد داروخانه دامپزشکی و یک واحد مرکز مایه کوبی مستقل و یک واحدکلینیک دامپزشکی در این شهرستان خدمات دامپزشکی ارائه می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان و ماموران این اداره نظارت کامل بر تولید و عرضه تخم مرغ ، شیر ، ماهی و نظارت بر واحد های عرضه قصابی و مرغ فروشی ها در جهت عرضه مواد پروتینی بهداشتی دارند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است و یکی از مناطق فعال استان در زمینه تولید محصولات دامی است.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.