فرجام فاضلی روز جمعه با توجه به برخی شایعه سازی ها در خصوص محل ایجاد درمانگاه با هدف ایجاد تنش در شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون با توجه به حد نصاب نرسیدن آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی مجوزی برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی صادر نشده است .
وی یادآور شد: تا زمانی که مجوز ساخت درمانگاه صادر نشده، پرداختن موضوعاتی مانند محل ساخت آن کاری عبث است، اما با توجه به شاخص های موجود، در صورت صدور مجوز برای ساخت درمانگاه با توجه به جمعیت بیمه شدگان و مرکزیت شهرستان اولویت با شهر هرات است.
فاضلی یادآور شد: در وقت مقرر پس از اخذ مجوز با همفکری و تعامل با بزرگان و شوراهای اسلامی تصمیمات لازم در این خصوص گرفته خواهد شد.
*****
بوم گردی؛ کلید توسعه گردشگری شهرستان خاتم است
به گزارش ایرنا؛ شهردار هرات یکی از مهمترین مشکلات شهرستان خاتم در بخش گردشگری را مربوط به کمبود زیرساخت‌های اقامتی عنوان و اظهار داشت: نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب اقامتی برای مسافران و گردشگران باعث شده میزان اقامت مسافران در این منطقه کاهش یافته و اغلب مسافران به صورت رهگذری از این منطقه دیدار می کنند.
علی صادق زاده درباره صنعت گردشگری اظهار داشت: خاتم به علت وضعیت مطلوب آب و هوایی و وجود آثار تاریخی می‌تواند به عنوان شهرستان هدف گردشگری برای بسیاری از شهرهای استان و حتی کشور انتخاب شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی شهرستان، ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب توریست داخلی و خارجی وجود دارد که البته این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.
صادق زاده اظهار داشت: اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان باید بومی سازی شده و این کار نیز باید با تشویق بخش خصوصی انجام گیرد.
وی افزود: از ثبت جهانی شهر یزد می توان به عنوان یک نقطه عطف برای شهرستان خاتم استفاده کرد تا مثلث گردشگری یزد، پاسارگاد و میمند به مرکزیت شهرستان خاتم مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سیاست توسعه بوم گردی در کشور اظهار کرد: بوم گردی موجب تحول اقتصاد در بخش های زیرپوشش بومی و محلی می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان می توان از این مهم برای رونق اقتصاد شهرستان بهره مند شد.
وی ترمیم و اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای را از عوامل موثر بر توسعه صنعتی گردشگری عنوان و گفت: باید با توسعه و ساخت اقامت‌گاه‌های زمینه اقامت مسافران را فراهم آوریم.
*****
برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در شهرستان خاتم
مدیر اجرایی جشن های زیرسایه خورشید در خاتم گفت: کاروان زیرسایه خورشید امسال از 5 تا 7 مردادماه همزمان با ایام دهه کرامت درشهرستان حضور دارد.
مهدی تاج آبادی اظهار داشت: جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید از سال 1384 در کشور آغاز شده که در ابتدا 10استان کشور میزبان برنامه‌ها بودند و امسال این جشن‌ها در سراسر کشور و چندین کشور جهان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد:خادمین رضوی در پنجمین سال ورود به شهرستان خاتم روز پنجشنبه مصادف با پنجم مردادماه با حضور در یادواره شهدای دهستان چاهک با مردم این منطقه دیدار کردند.
وی افزود: خادمان حرم رضوی صبح جمعه با حضور در روستاهای بخش مروست با مردم این منطقه دیدار و سپس به بخش مروست عزیمت می کنند.
تاج آبادی گفت: کاروان زیر سایه خورشید عصر جمعه با استقبال مردم مروست وارد این شهر می شود و ضمن دیدار با امام جمعه در مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید که در حسینیه این شهر برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
مدیر اجرایی جشن های زیرسایه خورشید در ادامه با اشاره به برنامه های خادمین رضوی در بخش مرکزی شهرستان استقبال مردمی، دیدار با امام جمعه و خانواده معظم شهدا، حضور در جشن بزرگ زیر سایه خورشید، گلباران گلزارشهدا، حضور در روستاها، دیدار با خانواده مددجو کمیته امداد را از دیگر برنامه های امسال کاروان زیر سایه خورشید در بخش مرکزی (هرات) برشمرد.
تاج آبادی خاطر نشان کرد: جشن زیر سایه خورشید شنبه مصادف با روز هفتم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای هرات برگزار خواهد شد.
***
برگزاری هشتمین یادواره تنها شهید طلبه شهرستان خاتم و شهدای گمنام شهریاری
همزمان با سالروز عملیات مرصاد هشتمین یادواره شهید بیگ میرزا قره چاهی تنها طلبه شهید شهرستان خاتم و شهدای دهستان چاهک در یادمان شهید گمنام روستای شهریاری برگزار شد.
سخنرانی حجه الاسلام ایزدخواه از مشهد مقدس با موضوع خانواده و شهدا ، حضور معنوی خادمان حرم علی ابن موسی الرضا (ع) ، اجرای گروه سرود عاشقان ولایت یزد و اجرای گروه فرهنگی فدک از برنامه های این یادواره بود .
شهرستان خاتم با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6014/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.