به گزارش ایرنا ، 'ویل پارکس' دوشنبه شب در آیین افتتاحیه کارگاه دادرسی ویژه کودکان و نوجوانان در استان یزد افزود: این اسناد بین المللی می تواند با توجه به فرهنگ ، قوانین و رویه های داخلی هر کشور تکمیل و بهتر و مفید تر اجرا گردد.
وی با ابراز خرسندی از تلاش عملی ایران برای مقابله با چالش های مربوط به حمایت از کودکان و نوجوانان ادامه داد: اصلاحات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 و قانون آیین دادرسی کیفری با هدف تسهیل و ترویج استفاده از جایگزین های مجازات اقدامی پسندیده و قابل تحسین است.
این مسئول، کودکان و نوجوانان را نیازمند حمایت دانست و گفت: کودکان در رسیدگی های قضایی شامل کودکان قربانی جرم ، شاهد جرم و ناقض قانون از جمله آسیب پذیرترین کودکان نیازمند حمایت در هر کشوری هستند .
ویل پارکس با اشاره به تصویب اسناد بین المللی متعدد در حمایت از کودکان در رسیدگی های قضایی گفت: مقررات پکن ناظر بر دادرسی ویژه نوجوانان ، مقررات ریاض ناظر بر پیشگیری از بزه کاری نوجوانان ، مقررات سازمان ملل برای حمایت کودکان محروم از آزادی و رهنمود های سازمان ملل در خصوص عدالت برای کودکان قربانی و شاهد جرم از جمله این اسناد بین المللی است .
نماینده یونیسف در ایران با اشاره به همکاری این سازمان با قوه قضائیه افزود: از سال 1384 قوه قضاییه ایران برای ارتقاء ظرفیت کارشناسان حوزه های قضایی از جمله قضات ، دادستان ها ، پلیس ، مددکاران اجتماعی و وکلا ، در زمینه تعهدات کشوری برای حمایت کودکان در رسیدگی های قضایی فعالیت می کند.
ویل پارکس ، سرمایه گذاری در اجرای خدمات و ارتقاء ظرفیت ها در دادرسی های ویژه اطفال را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این امر باعث کاهش هزینه های دادرسی ، کاهش حجم کاری نظام قضایی کشور نیز می گردد .
وی تأکید کرد: نقش همکاری بین سازمان در حمایت از کودکان و نوجوانان در رسیدگی های قضائی بسیار مهم و حائز اهمیت است .
پارکس ضمن تقدیر از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران افزود: بدون تردید دستاوردهای موجود در زمینه حمایت از کودکان در رسیدگی های قضائی بدون تعهد و تلاش های کارشناسان و مقامات قوه قضائیه امکان پذیر نبود.
وی در پایان از همکاری دادگستری کل استان یزد و برگزاری و میزبانی این استان از کارگاه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان تشکر و قدردانی کرد.
کارگاه دادرسی ویژه برای کودکان و نوجانان به همت معاونت حقوقی قوه قضاییه و حمایت صندوق بین المللی کودکان ملل متحد به مدت سه روز در هتل ارگ یزد در حال برگزاری است.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.