به گزارش ایرنا این قهرمانی در حالی به دست آمد که فوتبال یزد طی چند سال اخیر در بستر بیماری افتاده و امیدی به بهبود آن نیست.
فوتبال یزد که زمانی سر به اسمان می سایید و لرزه بر اندام حریفان ریز و درشت خود می انداخت این روزها همچون طفل بی پناهی است که کسی سرپرستی اش را عهده دار نمی شود و در ورطه بلاتکلیفی گرفتار شده است.
نمایندگان فوتبال استان طی چند سال اخیر یا به دسته دو سقوط کردند و یا در دسته یک برای بقا دست و پا می زنند و این در حالیست که در سال های نه چندان دور، تیم فوتبال شهید قندی در لیگ برتر حضور داشت و خیل تماشاگران را به ورزشگاه می کشاند.
در آن زمان گفتیم و نوشتیم که این تیم تازه صعود کرده به معتبرترین لیگ فوتبال کشور را به حال خود رها نکنید و از آن حمایت کنید، نوشتیم که بازیکن سالاری نباید در دستور کار تیم باشد، باید با همین بازیکنانی که تیم را به لیگ برتر آوردند و با همین مربی بی ادعا به راه خود ادامه داد اما گوش شنوایی نبود.
متاسفانه تیمی که با درایت و غیرت بازیکنان بی ادعای خود به لیگ برتر صعود کرده بود به یکباره اسیر جوگیری مسوولان آن زمان خود شد و فقط یکسال در لیگ دوام آورد و این آغازی بر سقوط فوتبال استان بود.
البته نباید از حمایت نکردن های مسوولان وقت استان و همچنین بی خیالی شرکت های صنعتی در حمایت مالی از این تیم هم به سادگی گذشت، اگر این تیم حمایت مالی میشد و مورد توجه مسوولان وقت استان هم قرار می گرفت بطور قطع، شرایط آنی میشد که باید میشد.
هرچند تیم های فوتبال یزد قابل مقایسه با تیم فوتبال یک دست و خوش استیل گلساپوش نیست و بچه های محمود اباد نشان داده اند که حالا حالاها قصد یکه تازی در عرصه فوتبال ساحلی نه کشور که جهان را دارند.
با همه اینها نباید مغرور شد و فکر کرد حالا که جام قهرمانی جهان را به دست آورده ایم دیگر همه چیز تمام است.
تیم گلساپوش نشان داده که تکیه گاه اصلی اش غیرت و همت و استعداد خود بچه های با همت محمود اباد است اما با این حال نباید از حمایت های مسوولان استان و شرکت های متمول هم بی نصیب باشد.
این تیم تاکنون به خاطر همین فاکتورها و همچنین حمایت مالی یک سرمایه گذار محلی روی پای خود ایستاده اما نیاز به حمایت دارد زیرا این تیم دیگر فقط نماینده استان نیست بلکه نماینده یک کشور پهناور و اسلامی به نام ایران است.
باید از این تیم حمایت کرد و آن را به حال خود رها نکرد، تماشاگران یزد به رسالت خود عمل کرده اند و در بازی های اخیر سنگ تمام گذاشتند و تیم محبوب خود را رها نکردند، تماشاگرانی که از فوتبال یزد سرخورد شده اند و حالا به فوتبال ساحلی امید بسته اند.
قهرمانی در مسابقات جهانی آغاز یک راه پر پیچ و خم و سخت است که ادامه آن از عهده بچه های سخت کوش، باغیرت و مستعد محمود اباد بر می اید اما دیگرانی هم هستند که باید این تیم را از لحاظ مادی و معنوی شارژ کنند و آن را به حال خود رها نکنند.
گلساپوش، نام یزد را در جهان، بلند آوازه کرد و حالا دیگر همگان از یزد و یزدی به نیکی یاد می کنند.
استان یزد ، سه نماینده در لیگ برتر فوتبال ساحلی دارد و اخیرا تیم گلساپوش استان هم در مسابقات فوتبال ساحلی جهان به مقام قهرمانی رسید.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.