بخشدار مرکزی بافق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقامتگاه ها در روستاهای شادکام و قطرم و به منظور اشتغال پایدار، پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و نیز آشنا شدن با مزیت داشته های هر روستا راه اندازی شده است.
محمد رضا فتاحی با اشاره به اینکه از 6 ماه گذشته در این رابطه فعالیت های بسیار خوب و ارزنده ای آغاز شده است افزود: اقامتگاه روستای قطرم با سرمایه گذاری 300 میلیون ریال و روستای شادکام با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال به بهره برداری رسید و در هر یک از آنها چهار نفر بصورت مستقیم به کار مشغول شدند.
فتاحی ابراز امیدواری کرد که در دیگر روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق نیز این حرکت انجام شود تا طبیعت گردان و مسافران نوروزی مشکل اقامتی نداشته باشند.
فتاحی همچنین با بیان اینکه تسهیلات اقامتگاه های بوم گردی تا سقف یک میلیارد ریال پیش بینی و تعیین شده است اعلام کرد: افراد علاقه مند می توانند درخواست ابتدایی خود را به بخشداری مرکزی بافق ارسال کنند تا پس از بررسی شرایط امنیتی و جانبی، درخواست آنها برای سیر مراحل قانونی به میراث فرهنگی استان و شهرستان فرستاده شود.
بخشدار مرکزی بافق تصریح کرد: با صدور مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای متقاضی ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
قطرم و شادکام از روستاهای هدف گردشگری بافق است که به خاطر مناظر چشم نواز و جاذبه های بکر و دیدنی هر سال در ایام نوروز و تابستان میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور و حتی توریست های اروپایی هستند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار: اصغرغسکری** انتشار: بهنام احمدی *
IRNAYAZDD@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.