به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین فرماندار ابرکوه ، روحانیان و جمع کثیری از مردم بویژه زنان عزادار شهرستان ابرکوه تابوت نمادین حضرت زهرا(س) را بر فراز دستان خود گرفته و از محل تکیه حضرت ابوالفضل(ع) محله دربقلعه ابرکوه بطرف میدان امام حسین(ع) وسپس بطرف مصلی شهدای محراب با مدیحه سرائی وسینه زنی تشییع کردند.
دراین آیین عزاداران فاطمی با حضور در مصلی شهدای محراب نسبت به ساحت مقدس آن حضرت عرض ارادت نموده و به عزاداری پرداختند.
فرماندارابرکوه با قدردانی از انبوه مردم این شهر در آیین تشییع نمادین حضرت فاطمه (س) اظهارکرد: ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت از جمله سیره عملی فاطمه زهرا(س) و نشان دهنده رابطه عمیق مرید و مراد و امام و مأموم است.
سید نبی رسولی بابیان اینکه رمز کسب سعادت دنیا و آخرت هر امام پیروی از حضرت زهرا(س) است ، تصریح کرد : فاطمه زهرا(س) اسوه حسنه والگوی نمونه همه انسانهایی است که برای حق و حقیقت زندگی می کنند.
وی ادامه داد:سیره عملی آن حضرت باید سر لوحه آحاد مسلمانان در مسیر زندگی باشد که اگر خدای ناکرده ذره ای از آن فاصله بگیریم،دچار خسران می شویم.
رسولی اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ فاطمی است و زنان و دختران ایران اسلامی باید با شناخت ابعاد کامل از زندگی آن حضرت، توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام را خنثی کنند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 5054 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی **
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.