نادر سلیم روز سه شنبه در ابرکوه درگفت و گو با خبرنگارایرنا اظهارکرد: برغم شرایط خشکسالی و بحران آبی دراستان یزد دامداران این استان سالیانه بیش از 320 هزارتن انواع فرآورده های دامی تولید می کنند.
وی افزود: این میزان تولید شامل 225 هزار تن شیرخام، 14 هزار تن گوشت قرمز، 56 هزارتن انواع گوشت طیور، 21 هزار تن تخم مرغ و۲۰۰ تن عسل تولید است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تولیدات یاد شده افزون بر یکهزار تن آلایش خوراکی و بیش از400 تن پشم، کرک و مو، و 800هزار تن کود دامی جهت مصارف اراضی کشاورزی نیز در این استان تولید می شود.
وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کشاورزان و دامداران بخشی از تولید فرآوردهای دام و طیور خود را به سایر استانها صادر می کنند تصریح کرد: 25هزارتن گوشت مرغ ، 9هزارتن تخم مرغ ، 130هزارتن شیر ویکهزار و800تن گوشت سایر ماکیان از جمله این صادرات است .
سلیم خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تولید محصولات دامی در واحدهای کامل صنعتی با بهره وری بالا و مجهز به سیستم مکانیزه تولید شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز از پرداخت بیش از 2میلیارد و800میلیون ریال تسهیلات به 300نفر از دامداران طی سالجاری خبر داد.
استان یزد دارای 141 هزار راس گاو و گوساله، 800هزارراس بز و گوسفند ، 15هزار نفر شتر، پرورش مرغ گوشتی 12 میلیون قطعه در هردوره ، پرورش 2میلیون قطعه مرغ تخم گذار و ظرفیت پرورش 2 میلیون و300هزارقطعه بلدرچین است.
7540/5054 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.