رییس اداره تبلیغات اسلامی میبد گفت : با توجه به موج جدید شیوع کرونا که منشای بیماری کووید۱۹ است، برگزاری بعضی مراسم‌های عزاداری مانند نخل‌برداری و سفره‌اندازی در ماه محرم ممنوع است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میبد گفت : با توجه به موج جدید شیوع کرونا که منشای بیماری کووید۱۹ است، مطابق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با این بیماری برگزاری بعضی مراسم‌های عزاداری مانند نخل‌برداری و سفره‌اندازی در ماه محرم از سوی مردم و هیات های مذهبی شهرستان ممنوع است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام علیرضا آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضریب بالای ابتلا به ویروس کرونا دلتا و احتمال همه‌گیری آن در بین عزاداران سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم افزود : برگزاری مراسم‌های حاشیه‌ای در عزاداری‌ها به جد ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: غذاهای بیرون بر نیز  با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون هرگونه تجمع و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین عزاداران باید توزیع شود.

آقایی از همه عزاداران و رییسان هیات‌های مذهبی،مداحان ،هیات امنای حسینیه‌ها و تکایا خواست تا مردم و عزاداران سیدالشهدا را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ملزم کنند تا با کنترل این ویروس  بعد از ۱۳ محرم شاهد کمترین آمار مرگ و میر مرتبط به ویروس کرونا در بین عزاداران باشیم .

وی به مردم ،هیات های مذهبی و تشکل های دینی توصیه کرد که عزاداری را در فضای باز مطابق دستورالعمل ستاد یادشده انجام دهند و تا حدامکان از عزاداری در مکان های سرپوشیده پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.