محمدعلی طالبی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد افراد بستری به یک پنجم کاهش یافت و روند بیماری رو به کاهش است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی از مردم خواست همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد اعلام وضعیت سفید استان در آینده  نزدیک باشیم. 

وی ادامه داد: آنچه امروز ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرد، در میان اسامی جدید شهرستان های کشور نامی از یزد دیده نشد ، مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از رفت و آمدهای غیرضروری در محل های پرترد پرهیز کنند.

استاندار یزد با اعلام اینکه طبق مصوبه ستاد ملی از شنبه هفته آینده برابر ۲۷ اردیبهشت ماه همه مدارس بازگشایی می‌شود، گفت: بازگشایی واحدهای آموزشی فقط برای مراجعه دانش آموزانی است که در زمینه درسی مشکلاتی دارند و به دلیل دسترسی نداشتن به فضای مجازی و یا دروس آنها ناتمام مانده است.

ریییس شورای آموزش و پرورش یزد استان یزد تاکید کرد: حضور در مدارس اصلا اجباری نیست و فقط دانش آموزانی که نیازمند راهنمایی از معلمان خود هستند می‌توانند در مدارس حضور یابند.

طالبی ادامه داد: در مورد دانشگاه‌ها نیز با توجه به مصوبه ستاد ملی هرگونه تصمیم‌گیری در این مورد به مدیریت دانشگاه‌ها واگذار شد و در صورت صلاحدید می‌توانند نسبت به بازگشایی دانشگاه ها اقدام کنند.

استاندار یزد با تشکر از همراهی اقشار مختلف در پیشگیری و مقابله با کرونا و اهتمامی که نسبت به ادامه اجرای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دارند، اظهار کرد: در استان مشکلی در زمینه تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد.

طالبی گفت: شهروندان می‌توانند علاوه بر مراجعه به مراکز مجاز، در سامانه « ستکا» نیز به صورت آنلاین مراجعه و با وارد کردن کد ملی خانواده ثبت نام  و برای دریافت ماسک و دیگر لوازم بهداشتی طبق تعرفه دولتی و سهمیه مشخص شده، اقدام کنند .

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور  بیان کرد: از روز قبل تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۸۳  بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد:  تاکنون ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و  ۲ هزار و ۶۷۵ تن تحت مراقبت قرار دارند که  ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید - ۱۹ در کشور انجام شد.

وی گفت: بیش از دو سوم موارد شناسایی شده شامل سرپایی یا تماس نزدیک یا افراد نزدیک به بیماران بوده و یک چهارم موارد هم مربوط به ارجاعی از مراکز درمانی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.