حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی به هزینه بالای برگزاری مراسم ختم اموات اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های ختم به بعدازظهر موکول شود تا هزینه‌ها کم و این موضوع به یک فرهنگ تبدیل گردد.

وی همچنین با اشاره به رواج بعضی اسراف‌کاری‌ها  در سایر مجالس به خصوص ازدواج ادامه داد:  همه‌ ما وظیفه داریم تا حد توان در آگاهی مردم و بالا بردن سطح فرهنگ جامعه بکوشیم.

امام جمعه مهریز گفت: بازگشایی تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و روزه خواری بعضی افراد در این محل‌ها موجب نارضایتی است .

محی الدینی گفت: روزه‌خواری در برخی مکان‌های فرهنگی و تفرجگاهی این شهرستان به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید جلو این موضوع  که موجب هتک حرمت به ماه مبارک رمضان است گرفته شود.

وی ادامه داد: به رغم بازگشایی مکان‌های فرهنگی و تفریحی هنوز هیچ فکری برای بازشدن مساجد با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نشده که در این ارتباط باید یک بررسی بهتری به عمل آید.

همچنین فرماندار مهریز با انتقاد از برخی دستگاه‌های فرهنگی گفت: مساجد شماره حسابی دارند و واریزی‌ها و کمک‌های مردمی در آنهاست ولی از نوع حساب و برداشت آن اطلاعی در دسترس نیست.

رضا زارع زاده مهریزی به کم کاری در انتخاب برخی هیات امنای مساجد اشاره کرد و گفت:  مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی اسلام هستند که از ظرفیت‌های بعضی از آن‌ها آن طورکه باید و شاید استفاده نمی‌شود.

در این نشست کارگروه ساماندهی مساجد با هدف شناسایی ظرفیت و توانمندی مساجد، کارگروه مناسبت‌ها با هدف شناسایی و اولویت بندی مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال و  کارگروه قرآنی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و تشکیل بانک اظلاعات قرآنی از مصوبات جلسه بود.

مهریز در ۳۰  کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.