قاسم برید لقمانی افزود: وضع در دانشگاه اردکان نیز بدین صورت است اما در سایر دانشگاه‌ها تا ۸۰ درصد فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی انجام و روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، وی ادامه داد: اگر دانشجویان در مرکز استان حضور داشته باشند جلسات دفاعیه آنان به صورت حضوری و اگر خارج از  استان باشند، به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه یزد درباره امتحانات این واحد آموزش عالی اظهار کرد: منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم تا بر اساس آن، امتحانات را به صورت حضوری و یا مجازی برگزار کنیم. 

برید لقمانی ادامه داد: این دانشگاه در زمینه فعالیت آموزشی در فضای مجازی وضع بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

هم اکنون یزد حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد که در ۶۷  واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی استان در حال تحصیل هستند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.