به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد ضمن تقدیر از همه پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، فرمانداران، مسئولان و دست اندرکاران مقابله با کرونا اظهار داشت: کار افرادی که برای حفظ سلامت جامعه ایستادگی و مقاومت کردند و از آسایش و سلامت خود گذشتند، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه کرونا در زمینه‌های مختلف اعم از سلامت، اقتصاد، سیاست و … قابل تأمل و تفکر است، عنوان کرد: بسیاری از اندیشمندان در این ایام تاکید می‌کنند که باید سبک زندگی پس از کرونا تغییر کند.

ناصری ادامه داد: یکی از ابعاد این تغییر سبک زندگی، مباحث و آموزه‌های دینی در زندگی بشر است و بشر باید در همه احوال شکرگزار خدا بخاطر نعمت سلامتی باشد.

وی تاکید کرد: باید بفهمیم ویروسی که در آزمایشگاه‌ها باید صدها برابر شود تا بتوانیم آن را ببینیم، تمام برنامه‌های جهانی را به هم زده و ابهت ابرقدرتها را شکسته و سیره وحشی بسیاری از آنها را به نمایش گذاشته است.

امام جمعه یزد ادامه داد: اکنون همه در دنیا فهمیده‌اند که هیچکس قدرت ندارد و با وجود تمام دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، هنوز بشر نتوانسته برای این ویروس کوچک دارویی پیدا کند و این موضوع عجز بشریت را به خوبی نشان داده است.

وی افزود: این مسئله باید به ما بفهماند که قدرت اصلی و والا مربوط به خدای متعال است و تنها اراده خداوند می‌تواند ما را از این مشکل رها کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: کشورهایی که تا پیش از این خود را متمدن و با فرهنگ می‌دانستند امروز از دیگر کشورهای جهان ماسک و لوازم پزشکی و بهداشتی سرقت می‌کنند چرا که خودشان در تأمین نیازهایشان درمانده اند و با این وجود همچنان سعی در کارشکنی در راه حرکت دیگر کشورها دارند.

ناصری با تاکید بر اینکه ایران هیچ زمانی نباید از آمریکا چیزی بخواهد و البته آمریکا کمکی هم نمی‌تواند به ایران بکند، گفت: در شرایط فعلی آمریکا در کار خود مانده و وضعیت خوبی ندارد ولی بر تحریم‌های خود علیه ایران اصرار دارد و سعی می‌کند نگذارد دیگر کشورها هم به ایران یاری برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1404067
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.