مرتضی سعیدی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت رویش گیاهان دارویی در مراتع ، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستم شکننده مراتع شهرستان ، برداشت هرنوع محصول گیاهان دارویی غیرمجاز و با متخلفان برخورد می شود .

وی گیاه دارویی و خوارکی منطقه را عمدتا آویشن ، آنغوزه ، ریواس و خاکشیر ذکر کرد که در مراتع  شهرستان می روید ، اظهار کرد: حدود ۲۳۰ هزار هکتار مراتع به گیاهان دارویی اختصاص دارد .

رییس اداره منابع طبیعی ابرکوه ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت این اداره از منابع طبیعی به صورت دایم در حال گشت زنی در مراتع  هستند و در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی و خوراکی با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی  پارسال در هفته منابع طبیعی با استفاده از ۲۰۰ کیلوگرم بذور مختلف، در سطح ۵۰۰ هکتار رویشگاه های گیاهان دارویی مراتع این شهرستان بذرکاری شد.

سعیدی برای حفظ منابع طبیعی و مراتع از روستاییان درخواست کرد ،هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیرمجاز از منابع طبیعی و مراتع را سریعا با سامانه ۱۵۰۴، یا با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۱۳۳۴اطلاع رسانی کنند.

۹۰ درصد مساحت شهرستان ابرکوه شامل ۴۸۰ هزار هکتار آن از عرصه‌های طبیعی تشکیل شده و با توجه به شرایط اقلیمی،۲۵۳ هزار هکتار آن بیابان و ۲۲۷ هزار هکتار آن مرتع است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.